lambermont.reismee.nl

Onze geluksdag

Vanmorgen werden we wakker en miezerde het een beetje. Niet de moeite waard. Maar zoals dat meestal gaat met motregen als je binnen zit; zodra we de kussens naar de auto gingen slepen en de caravan wilden aankoppelen stopte het met miezeren. Het begon stomweg te regenen. Onderweg veel motregen gehad, grauwe luchten. Toen we nog maar n uurtje hoefden besloten we eerst te gaan tanken. Zo zuinig als Herman anders rijdt (1 op 24 vaak), zo veel verbruiken we nu: 1 op 10 en als we "klimmen" zelfs 1 op 3 of 4. En dus moeten we vaker tanken. Dat doen we bij voorkeur bij meneer Shell. De tomtom gaf een Shellstation aan in de voorstad van Parijs. We reden niet dwars door Parijs, maar er keurig omheen, want we hadden geen zin in gekte op de weg. Aangezien t Shellstation heel dicht bij "de ingang van de voorstad" lag, besloten we stoer te zijn. Ja hoor, al snel zagen we het genoemde tankstation. Helaas heette het geen Shell meer en lag het aan de linkerkant van de smalle en ongelooflijk drukke winkelstraat waar we in terechtgekomen waren. Super smal, auto's geparkeerd, tegenliggers, achterlijke gladiolen die overal langsheen floepten... Deze actie was bepaald niet stressverlagend. Na n paar km kwam er eindelijk een kleine rotonde. Want waar elk dorp om de 50 meter hier n rotonde heeft, duurde het daar 2km. Dezelfde tocht terug. Alle overgeschoten verkeerslichten uit Frankrijk hebben ze in die straat gezet. Beslist ter compensatie van t gebrek aan rotondes. En toen, net toen we dachten "we komen nooit meer van deze stress af", belandden we op een breder stuk straat waar we met verbijstering een nieuwe tegenligger zagen aankomen: een oplegger met n houten vakantiechalet erop! En die ging DAT gedeelte van de smalle straat in waar wij net 2 seconden uit waren. Onze stress was meteen weg! Stel je voor dat we 2 seconden later waren geweest.... Die sleurhut van ons had nooit samen met dat dure chalet door die straat gepast. Hadden wij even mazzel??. Kortom: vandaag was onze geluksdag. Na nog n uur rijden en zoeken zitten we nu op de camping. En weet je wat ze hier ook hebben???? ZON?

Mien

Wat een spannende dag maar gelukkig zijn jullie er goed uit gekomen fijne avond morgen beter

regina

een beetje geluk moet je soms ook hebben,mazzelkonten zijn jullie
En dan ook nog zon op de koop toe

Marieke

Én, die shellpomp nog gevonden? ?

Sas

Zo mooi onderweg dus. Erg leuk om jullie verhaal te volgen. Mooi dat het vandaag eindigt met de ☀️ liefs Sas en Mart

Eva

Wie weet, nu 99 dagen zonder stress?

Marjan

Heerlijk verhaal weer en zo leuk beschreven! Ik kan me de stress heel goed voorstellen. Maar zo zie je maar weer: Never a dull moment……

Alie

“Sans plomp” , dus niet plompverloren te vinden.
Wel een lekker rustig slaap plekje ?
Als je iets kunt vertellen over de locatie kunnen we jullie gemakkelijker traceren.l

Olav

Ach Marie, geluk is voor de dommen, intelligente mensen kunnen!

Dit was dus geen geluk maar precies getimed, zoals intelligente mensen het altijd doen.