lambermont.reismee.nl

De laatste campingdag

Vandaag zijn we gestart aan onze laatste niet-reisdag. De laatste dag om nog iets of juist niets te gaan ondernemen. Gisteravond heeft het nog flink geregend en ook vannacht is het nodige gevallen. Gisteravond laat zijn we nog even een stukje over de camping gelopen (heen zonder regen, dus wij heel enthousiast zonder jassen en dergelijke, maar helaas op de terugweg regende het alweer flink) en toen scheen de maan heel mooi door een hele dunne wolk door. Het resultaat was een prachtige halo. We hebben er een foto van gemaakt maar ofschoon het resultaat daarvan heel fraai is, is de halo zelf nauwelijks te zien. Zie de foto’s.

Dus vanwege het natte weer zijn we heerlijk lang doorgedut en laat opgestaan. We willen vandaag eigenlijk heel weinig doen: wat boodschappen voor het eten en verder niks. We zijn dus in de auto naar het dichtstbijzijnde dorp met een supermarkt gereden. Dat was dichtbij. Zo’n 15 km. Een klein dorp waar we na de boodschappen cappuccino hebben gehaald in de plaatselijke koffie-bar midden in het centrum. Rondom waren er diverse winkels voorgoed gesloten, stonden panden te koop. Oftewel: ook hier is of Covid de oorzaak of her dorp raakt ontvolkt. Maar dat laatste blijkt niet erg waarschijnlijk: er zaten 5 verschillende supermarkten in het dorp!! Lidl, Aldi, Rewe, Penny en Edeka. Het lijkt Bemmel wel! Alleen is dit dorp kleiner. Het zal ongetwijfeld een regionale functie hebben tav de dagelijkse boodschappen.

We waren op zoek naar een glutenvrij taartje om de vakantie mee af te sluiten. Die kun je van een bepaald merk in heel Nederland kopen en ook in Duitsland. Maar om de een of andere reden was in al die 5 zaken niets te vinden dat taart heet en glutenvrij was. Heel vervelend! Dus doen we het lekker anders. Bij de Rewe was sushi te koop. Met een fles prosecco erbij en dan vieren we het einde van de vakantie.

Zoals we gisteren al vertelden zijn er naast ons in totaal 6 honden op vakantie met hun baasjes. Het moet vermeld worden dat de de honden allemaal zeer goed opgevoed zijn. Ze blaffen niet en zeker de groep van 5 honden is zeer gedisciplineerd. Bij het uitlaten trekken ze niet aan de riem maar lopen netjes naast de baas/bazin. Keurig! Dat hebben we wel anders meegemaakt deze vakantie.

Nu gaan we lekker sushi eten in de caravan, want buiten is het echt te fris. Samen met een glas prosecco. Ik weet niet of die foto’s ook vanavond al op de site staan.

Op naar morgen!

Mien

Ja de laatste vakantie dag met de caravan als alles goed is mag hij volgend jaar weer mee

Eva en Wim

Weer een mooie dag gemaakt, vooral door jullie eigen flexibele gedrag, zo maakte je altijd een dag met voldoening. Goede reis het laatste traje ct en behouden aankomst. Vast feest on de buurt. Geniet van dit alles in optima forma. Go strong. Beste groet van ons

Rita r

Wel gezellig om n de caravan te zitten. Mooi verhaal. Rita r.