lambermont.reismee.nl

De hondencamping

Vanmorgen zijn we om 10 uur vertrokken naar onze laatste camping van deze reis. 290 km rijden hadden we voor de boeg. Bij ons vertrek uit Schliengen was het nog droog, maar al snel vielen er af en toe een paar druppels.

En jawel, daar waren de wegwerkzaamheden, ons zeer bekend in Duitsland. Nog bekender de manier waarop een wegomlegging wordt aangeduid: die kant op. Punt. Zoek 't maar uit.

Dat laatste lieten we aan onze navigatie over. Maar na de wegwerkzaamheden, en soms ver daarvoor, kwam de stau! Kilometers file. Herman had een omweggetje bedacht, een uitweg uit de file, maar al met al hebben de files en wegwerkzaamheden ons ruim 1,5 uur extra rijtijd opgeleverd. Daarbij kwamen de enorme hoosbuien waar we af en toe mee verblijd werden. Jazeker, verblijdt. Want we komen nu met een mooie schone caravan aan in Nederland. Het geld dat we hiermee uitsparen aan een caravanwasserette, wordt meteen in de spaarpot gedaan voor de volgende mooie reis in 2023!

Maar goed, half 5 waren we op de camping. Fraai gelegen, zeer fraaie douches, toiletten, zwembad, natuurbad, weide om honden met mensen te laten trainen, erg ruim allemaal. Tegenover ons staat een caravan met voortentje met 5 honden... Die honden hebben ook nog een echtpaar meegenomen.... Kun je nagaan hoe vol t daar is. 't schijnt dat het echtpaar bij de honden in de caravan mag slapen... En de man van dat echtpaar werd door die honden in de stromende regen uitgelaten.... En het regent hier constant. Weet je hoe een natte man ruikt??? Kun je nagaan hoe die 5 natte honden meuren. Naast ons staat een herdershond die een echtpaar bij zich heeft. Die herdershond speurt graag en die man moet dan dingetjes verstoppen voor hem. Kanonnen, die honden hebben hun poten vol aan hun bazen.

Omdat 't regent en kil is zitten we met 'n warme kop thee een 'n stuk nougat binnen. Dat stuk nougat woog trouwens geen 3 ons zoals ik eerder schreef, maar 5 ons. Nou, we eten dapper door en klagen niet. En straks zetten we 'n filmpje op.

Eva en Wim Cellarius

Wat een opwindende verhaal, zeker ook verhaal.over het gedrag van honden en hun baasjes. Beste groet van ons en geniet. Mooie en gezellige voortzetting van het jullie grootse avontuur. Meer
dan prachtig.

Marjan

Goede reis. Nog een klein stukje…. ?

Ans Rikken

Nog ff en dan weer in Nederland wat zullen we jullie mooie verhalen missen.
Maar ook fijn dat jullie je familie ook weer in de armen kunnen sluiten.

Mien

Was weer een heerlijk rit maar de caravan is lekker schoon dat je van honden houdt is niks mis mee maar niet zoveel in een caravan maar de noga is lekker

Alie

Stel dat je i.p.v. de honden en hun bazen invult ; kinderen en hun ouders krijg je ongeveer eenzelfde soort verhaal.
Zingen jullie intussen maar een regen liedje op je thuisreis.