lambermont.reismee.nl

Nieuwe sandalen

Vandaag gingen we naar San Sebastian. Wat n mooie ruime en vooral schone stad! Plenty parkeergarages in het centrum, dus de bezoekpret kon meteen beginnen. Eerst op de boulevard een kopje koffie gedronken op n terras. Als we n stad gaan bezoeken gaan we die dag niet n pot koffie en bekers meeslepen, dus het eerste terras was om half 11 n feit. Daarna zijn we over de boulevard naar het paleis Miramar gelopen. Het was wat vaag of de toko geopend was. Ergens stonden deuren open en Herman stapte naar binnen. Een ruime zaal waar op n tafel koffie en cake klaarstond, maar verder niemand was. Ik adviseerde meteen een plak cake te scoren, maar dat durfde hij niet. Uiteindelijk bleek dat t paleis niet geopend was voor bezoek. Het uitzicht vanuit de paleistuin was formidabel. San Sebastian ligt echt aan de kust en heeft n prachtige baai met 2 stranden en een haventje. Vanaf t paleis zijn we naar t oude centrum gewandeld. Smalle straatjes, brede lanen, mooie bomen, chique winkels, veel terrasjes en zo schoon overal. Mooie gevels, bijzondere huizen. In t oude centrum wilden we de Cathedrale del buen pastor bezoeken. Helaas, de goede man was foetsie en ook die toko was gesloten. Herman had t afgelopen week gehad over sandalen die hij graag wilde kopen, maar ja, in Spanje sandalen maat 48-49 kopen leek ons een illusie. Ik bedoel, die Spanjaarden kunnen misschien wel op grote voet leven of je in t verkeer de voet flink dwarszetten, maar als t er op aan komt stellen die voetjes weinig voor. Kortom, we meenden kansloos te zijn in deze. Echter, in de enige trekkerszaak die we tegenkwamen, verkochten ze o. a. dit soort sandalen. En laten ze nu net 1 paar in maat 48 hebben. En zo zit Herman nu als n echte vent met campingnikes op de camping van zijn glaasje wijn te genieten.

Eva en wim

Hallo Marieke wat een spectaculaire en nauwkeurige weergave van ook deze situatie. Kwalificeert zo voor opname in een gids of boek. Geniet en heb goed reizen samen. Beste groet voor Herman.

Mien

Wat een geweldig verhaal en was.de.cake lekker herman blij dat hij zijn sandalen had fijne avond even lekker na genieten

Cobie

Tot nu toe geniet ik van jouw reisverslag! Liefs.