lambermont.reismee.nl

Pinksterdag

Vandaag ging de rit van Burgos naar een camping bij Formariz. Dat ligt ongeveer 60 km na Zamora, vlakbij de Portugese grens. Het landschap was zeker de eerste helft van de rit ronduit saai. Het was wat glooiend, behoorlijk leeg en dan her en der industrieterreinen. Wel opmerkelijk waren de benzinepompen. Met moet gedacht hebben "als we dan geen stadjes hebben dan maar benzinepompen". Om de 3 km stond er n benzinestation. Een paar huizen en paar typische industriestadjes lagen er wel.
Opvallend is de bouw hier. Hoe leeg t land verder ook is, men bouwt in nieuwe plaatsjes vooral appartementencomplexen. Mogelijk heeft dat te maken met de rotsachtige ondergrond, tuinieren zal hier geen veelvoorkomende hobby zijn.
De tweede helft van de rit werd de omgeving wat bergachtiger, maar vooral rotsig. Er verschenen wat druivenwijngaarden in wording, helaas viel er niets te proeven. Opvallend waren de vele ooievaars die we onder de bomen zagen zitten.

We kwamen langs een stuwmeer, althans..... dat had het moeten zijn. Het stond kurkdroog. Ze hebben t water laten weglopen om reparaties aan de dam te verrichten, maar door de droogte wordt t meer nu niet gevuld.

De camping is prima. Er staan een paar mensen en het is er doodstil. Voor de verandering hebben we vandaag niet tig rotondes moeten trotseren en ook de camping bleek eenvoudig te vinden.
Morgen trekken we naar Porto waar we 3 nachten blijven.

En aangezien het vandaag Pinksteren is gaan we dat nu vieren in de zon met n lekker glas limonade.

Eva en wim

Tja die sobere afsluiting van zon sprankelende dag is jullie eigen keus, zeker na het aanschouwen van zoveel wijngaarden zonder proefmogrlijkheden. Wederom een absoluut genoegen om van jullie waarnemingen en ervaringen zo extreem te mogen. genieten. Prachtig werk Marieke.

Mien

Jullie maken wel van alles mee en er was genoeg benzine fijne avond en later welterusten en morgen goede reis

R Rutjes.

Wat ik eruit opmaak is ,is t daar ook erg droog. We hebben hier geluk voor de tuin en landbouw. De hele middag regen. Al vast welterusten. En morgen goede reis.

Dorothé Mom

Hoi Herman en Marieke,

Wim en Hennie blijven via ons op de hoogte van jullie belevenissen. De 1e kaart hebben ze inmiddels ontvangen. Nog veel plezier.

Hartelijke groetjes vanuit Bemmel!

Theo en Jeanne

Mooie verhalen en fijne voortzetting.

Vivian

Lijkt alsof jullie in extremadura zitten? Bekent voor de droogheid.

Eva

Wat een avontuur! Vraag me steeds af hoe warm het eigenlijk is, goed te doen?

Alie

Hoe ver het was en hoe leeg …