lambermont.reismee.nl

Porto

Vandaag zijn we naar Porto geweest. De bedoeling was om de bekende boekenwinkel te gaan bekijken daar. We wilden de auto in het centrum parkeren. Dat was in een supersmal straatje in een of andere louche parkeergarage met een al even zo louche eigenaar. Hoe lang of we wilden blijven staan, werd er bij de ingang gevraagd. Oh, eh.... 4 uurtjes? Oke, rij maar door en dan moesten we die vent de sleutels van onze auto geven! Wat een gevoel voor humor zeg. Natuurlijk zijn we doorgereden.

Nadat de auto ergens anders gestald was, zijn we naar de bekende boekenwinkel gelopen. Helaas waren velen ons reeds voor gegaan, er stond n rij van minstens 1 uur wachten in de brandende zon. Dat kunnen wij lichamelijk niet aan, dus we hebben de boekenwinkel gelaten voor wat t was. We zijn eigenlijk de hele dag aan het zwerven geweest door Porto. Genieten van de heerlijke temperatuur, de supersmalle stijgende en dalende straatjes. De mooie doorkijkjes, de terrasjes.
We kwamen bij de Douro bij de Ponte Luis. Natuurlijk zijn we die overgestoken. Aan de overkant kon je met n kabelbaan n stukje over de stad, waardoor je een prachtig uitzicht had. We hebben geslenterd langs kraampjes, sinaasappelbomen in een tuin tussen de bouwwerkzaamheden gezien. Gladiolen die op die enge elektrische stepjes de weg onveilig maakten. Op prachtige uitzichtpunten gestaan, in een parkje ons appeltje gegeten. Midden in de drukke stad in n stil hofje cappucino gedronken. De paarden van de cavalerie uitgeladen zien worden. Kortom: een heerlijke dag.
Als afsluiting zijn we bij de camping even naar beneden gereden naar het strand. Dit keer dus niet meer de Golf van Biskaje maar de hele enige echte Atlantische oceaan.

Mien

Toch een interessante dag jammer van de boek winkel maar wel een gezellige dag nu lekker uitrusten voor morgen fijne avond lekker na genieten

Eva en wim

Tja, wat een avontuur weer en ieder dag echt wat anders en dat houdt de spanning erin, en zal ook de noodzakeljke energie geven. De horror elemten nemen toch ook weer hun plaats in, prachtig. Wat zullen sterk uit deze avonturen koem. Hoe gaan jullia huerna het gewone keven weet opvatten? Maar zover is het nog niet, misschien zelfs gewoon 6 maanden thuis op de sofa. geniet.

Marieke

Kortom, een superdag!! ??

Marjan

Het valt me op hoe goed voorbereid jullie aan het reizen zijn. Van elke stad weten jullie de bijzonderheden en de bezienswaardigheden. Erg leuk om te lezen. Ook de manier waarop je schrijft leest lekker weg!

Alie

Reis lekker met jullie mee.