lambermont.reismee.nl

Regen

Regen! Vannacht begonnen, niet meer opgehouden. Niet hard, maar continu gemiezer. Wel een aangename temperatuur. Vanmorgen dus een keer uitgeslapen en daarna naar de supermarkt. Daar werden we aangesproken door een oude man die vroeg of we engelsen waren. Nee dus. Oh, hij sprak engels en hoopte steeds mensen tehen te komen om het mee te spreken zodat hij het blijft beheersen. Hij vertelde dat hij als jochie van 14 van huis was gegaan en in de haven was gaan werken op boten. Dus ook gevaren en zo had hij engels geleerd. Maar hij was een ondeugende jongen geweest vertelde hij. Hij organiseerde altijd vrouwen voor 1 nacht voor de kapiteins. Uiteraard werd dat betaald.
Na de lunch zijn we richting de Douro gegaan en hebben daar langs gereden en door kleine dorpjes gereden. Opvallend hier zijn de mooie bloemen overal en de citroenbomen en sinaasappelbomen. Onderweg hebben we in een taverne koffie gedronken.
Het regent nog steeds gestaag.
We gaan straks n spelletje doen en daarna n filmpje kijken.
Morgenochtend vertrekken we naar de hitte. In Coimbra is t de komende dagen tussen de 30 en de 33 graden. Zondag voor 5 dagen naar Lissabon waar de temperaturen wisselen tussen de 34 en 28 graden. We zullen de komende maanden denk ik nog met weemoed aan de koelte voor die tijd denken.

Eva en wim

Weer een prachtig verhaal. Wat maken j u llue veel mee en weten daar ook in optima forma van te genieten. Keurig werk. Mooie voortzetting van dit grote avontuur.

Mien

Toch ondanks de regen een leuk verhaal maak er een fijne avond van en niet.vals spelen hoor en later slaap.lekker

Dorine

Ik hoor de naalden zachtjes tikken op het geluid van de regen.
41 is natuurlijk wel een aardig stukje, dus ik hou mijn hart vast voor de hitte?
Geniet nog lekker van alle mooie ervaringen die ongetwijfeld nog gaan komen en wij wachten elke avond op de smeuïge details.
Liefsss

Alie

Lekker overal rondneuzen. Ook even varen op de Douro?

regina

Ja regen hoort er ook bij maar de zon komt weer was gisteren 1dag naar Rob wat denk je de hele dag regen
Veel plaier in mooi Lissabon