lambermont.reismee.nl

Vette, hele vette pech.

Vanmorgen alles opgeruimd, caravan gekoppeld en rijden maar. Tja. Bleek ergens een lampje te knipperen. Van de gloeispiraal. Het zal. Uiteindelijk bleek dat heel simpel. Motor uit en aan en opgelost.

Maaaaaaaaaaaaar: motor was begrensd op 2500 toeten. Dat is heel veel te weinig.
Stoppen en starten helpt niet. En dat allemaal midden in Coimbra.
Rob in NL gebeld. Dit verschijnsel heet noodloop. Er is iets mis. Het motormanagement besluit: het is niet heel ernstig. Dus je mag nog wel wat, maar niet volledig. VW gebeld. Kunnen op afstand niets. ANWB gebeld. Die verwijzen door naar zusterorg in Portugal.
Eerst maar heel langzaam teruggereden naar de camping. We stonden in n mooie brede straat, dus dat zou toch zejer moeten lukken. Maar... onze tomtom WEET gewoon wanneer die sleurhut achter de wagen hangt, en jawel: we stonken er weer in. Na 15 m hadden we al door dat we weer de steeds smaller wordende straatjes in werden geduwd en zo n actie is letterlijk onomkeerbaar. Maar we wisten de camping waar we net vandaan kwamen te bereiken.
Dat vertoeft beter dan ergens midden in de stad. Dus daar staan we nu weer.
Wel flikte de auto het om opeens wel volledige toeren te draaien. Op de camping. Maar dat was van korte duur.
Gebeld met Portugese ANWB. Ja, die konden wel komen maar op zondag…. Kost veel. En computer van VW uitlezen is er dan niet bij. Dus eigenlijk kunnen die niets. Dus: we blijven hier een nachtje. Gelukkig (!!!!!!!!!!!) heeft Coimbra een VW-dealer. Heel fijn!! Modern uitziend. Opent morgen om 08:15. Dus wij liggen daar om 08:00 voor de poort. Ons uitje voor morgen zal dus wel zijn: het ov van Coimbra uitvogelen en genieten van de bus.
Dan zul je zien: morgenochtend loopt die auto als een zonnetje en kunnen ze bij VW niets vinden.
Of ze zeggen: vervelend meneer. Maar dat gaat een weekje duren. We merken het wel. Wordt vervolgd. Nu zitten we lekker in de schaduw niets te doen.

Mien

Wat erg jullie schema gaat helemaal mis misschien vindt die auto het wel gezellig op.die camping wil hij die sleurhut niet maar heel vervelend sterkte hoop dat het morgen gaat lukken geniet van extra rustdag

Eva Lambermont en wim cellarius

Tja, de technische elementen worden ingebracht als deel van de verslaggeving.Ook bij dit voorval zal de dynamische aanpak en kennis van Herman de zaak klaren. Wel even lastig, maar ook leerzaam voor de toekomst. Gelukkig geven jullie ook blijk van jullie optimistische kijk op de zaak door verondetstellen dat de car morgen kan lopen als een zonnetje, of zelf een week extra verblijf, en in dat laatste geval zullen jullie de tijd ook perfect weten in te vullen. Eventueel meer sokken opzetten. succes en geniet.

Sas

Tjonge das weer even minder we doen wel even duimen. Dat morgen alles gewoon weer goed komt groetjes

Alie

Ou, daar gaat jullie mooie schema….
Goede keus : niet bij de pakken neerzitten, er iets van maken, jullie gebruikelijke stijl. Bravo…

Marjan

Aaaaaaiiiii! Wat vervelend. Ik ga snel naar je volgende verhaal om het vervolg te lezen!