lambermont.reismee.nl

Na regen komt zonneschijn.

Vannacht werd ik wakker van een enorm kabaal. Ik kon het geluid eerst niet thuisbrengen, maar ineens wist ik wat t was: regen! Veeeeeel regen... Harde regen..... Onweer. Fijn, zoiets mogen wij in onze vakantie graag s nachts hebben. Ineens bedacht ik "de dakramen"! Aangezien ik daar niet bij kan mocht Herman ons dus gaan beschermen tegen de aanvallende druppels. Daarna heeft hij het badkamertje gedweild, ik had t al weer veel te druk met slapen.

Vanmorgen uitgeslapen en zie daar: de zon scheen, het waaide amper en het was in no time smoorheet. Dus buiten ontbeten(waar de regendruppels hun sporen niet hadden achtergelaten) en de was in de machine gaan stoppen. Tijdens de wasdraai naar de supermarkt gehuppeld en omdat t zo smoorheet was terug bijna gekropen. Ze verkopen hier geen koffiemelk! Nee. Daarvoor moeten we in de stad zijn. Oh ja, wat was daar ook alweer t probleem van??? Oh ja, we hebben geen auto.

Na de boodschappen en t koffiedrinken is Herman gaan afkoelen onder de douche. Ik, (sterke vrouw die tegen n stootje kan ??) heb de was uit de machine gehaald en toen een uitstapje naar t zwembad voorgesteld. Dit onder t mom van "als t straks gaat regenen hebben we niet kunnen genieten van t zwembad". Kanonnen, ik legde t af zo heet t was.
Het verschil tussen in een hoosbui in je badpak gaan staan of in datzelfde badpak hier het zwembad induiken is wel 3 euro p. p. Maar we kozen voor t zwembad wat n zeer weldadige afkoeling was en de beloofde hoosbui is nog steeds niet gekomen.

Aan t eind van de middag ben ik nog n keer naar de super gehobbeld in de hoop dat Herman gewoon over de koffiemelk heen gekeken had. Maar nee, ze hebben het echt niet.

En zo zitten wij dan met wat tapas en n drankje buiten. Ik ga zo een lekkere salade maken en vanavond een filmpje kijken. We houden het hier prima vol.
Wellicht gaan we morgen met n taxi naar de stad, maar dat hangt heftig van de temperatuur af.

Reacties

Reacties

Eva en wim

Wat weer een knappe weergave van belevenissen, en waarnemingen,alles garneer met voldoende opgewektheid en humor. Keurig en bijzonder hoog. Echt kwalificetens voor verdere verspreiding. Vast wel uitgever te vinden. Geniet samen en.volp de juiste plannen.

Alie

Weer een zeer plastische beschrijving van de avonturen van de familie Lambermont.
Hoe ver zitten jullie van de stad af! Jammer toch dat de fietsen in Bemmel staan .
Maar jullie vermaken je wel.

Mien

Hoi marieke en herman geen verhaal van smalle straatjes maar toch weer een.leuk verhaal heel bijzonder en dat jullie ondanks alles toch gezellig hebben

Dorothé Mom

Hoi Herman en Marieke,

Hopelijk is jullie auto snel repareerd en kunnen jullie je vakantietrip verder volgens (wellicht aangepast) plan vervolgen.
Wij vinden het leuk om via de de door jullie verstuurde ansichtkaarten op de hoogte te blijven.

Nog veel plezier,

Groetjes uit Bemmel,

Wim en Hennie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!