lambermont.reismee.nl

Lang leve de stok van Herman.

Vandaag was er de nodige regen voorspeld. Onze plannen om vanavond naar n fadocafeetje te gaan en daarna frietjes eten bij de Mac hebben we dus laten schieten. Wellicht morgen.
We hebben de was gedaan, Herman heeft zich over de verzekeringen gebogen, ik heb gebreid en we gingen de directe omgeving even verkennen.
Daarbij stuitten we niet alleen op smalle straatjes en mooie bloemen, maar ook op een grote hobby van de Portugezen: het aanleggen van nieuwe wegen.
Ze hebben hier een ongelooflijk wegennet, helaas erg impulsief gelegd (vinden wij) . Maar deze weg was echt fantastisch! Zo ongelooflijk bijzonder dat we er een foto van hebben gemaakt. Je moet zoiets maar verzinnen.
Een prachtige tweebaansweg die uit een gloednieuwe woonwijk komt, mooie bocht erin, ongeveer 100 m lengte. En waarheen leidt die weg?????? Naar een hagelnieuwe blinde muur. Wij vemoeden dat euthanasie hier verboden is en deze weg met muur uitkomst moet bieden in dat geval. De hele weg slaat n ergens op.

Daarnaast hebben we verbaasd gekeken naar een megacamper die zichzelf dusdanig gepositioneerd heeft op de camping, dat hij niet meer weg kan als iemand een caravan op een daarvoor bestemde plek zet. Maar de eigenaar van de megacamper had volgens mij een mond die niet onder doet voor de grootte van zijn vervoermiddel, dus reken erop dat wij er voor gaan zitten als t zover komt.

We krijgen van de verzekering wel de reeds betaalde voorschotten aan campings en de tickets die we besteld hadden voor t Pena Palace terug. Dat is toch fijn.

Vanmiddag tijdens ons loopje over de camping was een groep Portigezen een grote feesttent aan t opzetten. Slecht plan, want ze zijn gewoon te kort om t tentzeil over de buizen te kunnen schuiven. Wij zagen het aan en Herman bood uitkomst. Met zijn lengte en wandelstok bezorgde hij de groep hun absolute geluksmoment van deze dag. Een applaus en luid "obrigado" geroep was zijn deel.

Morgen is de dag van de waarheid wat betreft de auto en het eventieel vervolgen van onze reis. Doet ie het of doet ie het niet?

Marieke

Ik zal voor jullie duimen ??

Eva en wim

Tja, ik zie nu ook de ontwikkeling in jullien inzicht om relatue te leggen tuusen infra en de reguinale ontwikkeling, knap hoor , maar alles is ingewikkeld. zeker. Gelukkig dat Hwermn ook zo positief heeft mogen bijdragen aan de verdere opbouw van de festiviteiten op de camping, ach ja, de mensen met inzicht daar komt het altijd op aan. Geniet van alle positieve oplossingen. Beste groet van ons, go strong.

Mustafa

Ik zal voor jullie ook duimen???

Mien

Mooi verhaal weer over die witte muur en wat leuk dat jullie weer mensen blij hebben gemaakt mogen jullie nou ook op het feest komen wat fijn dat de verzekering al wat betaald hebt en spannend hoe het morgen gaat worden sterkte

Alie

Toch van alles te beleven op je asielplekje.
Mooi weertje ook ,hé.
Geniet er maar van. Gaat het goed met het Portugees?

Marjan

Weer leuk om te lezen! En ja, die wegen daar! Ach ja, het Europese geld moet toch op……. Dan maar aan wat-dan-ook……