lambermont.reismee.nl

Wacht u voor de ooievaar...

Vanmorgen vertrokken we laat. In zoverre dat de klok in Spanje op zomertijd is ingesteld. Dus toen we om half 11 Portugeze tijd wegreden, was het n klein uur later al half 1.
We reden via Serpa. Een tweebaansweg door een prachtig landschap. Vooral een heel erg leeg landschap over n heel erge hobbelige weg. Amper een auto of huizen gezien, laat staan dorpjes. Veel parasoldennen, ander soortige bomen en heel veel oleanders. Duidelijk was dat overal kleine riviertjes waren. Er zat weliswaar geen water meer in, maar de bedoeling is er. Het was een prachtige rit.

Wat ook heel opvallend was waren de ooievaarsnesten langs de weg. Legio. Met echtparen en jongen erin. Dus degenen onder jullie die geen baby meer willen: smeer je dak in met groene zeep zodat de ooievaar uitglijdt als hij langs wil komen, want ze grossieren in t jonge spul.

Tegen 4 uur bereikten we de voorsteden van Sevilla en werd t ineens even heel erg vol op de weg. We dachten dat Porto n heksenketel was, maar Sevilla weet er ook weg mee. Gelukkig is Herman n goede chauffeur en na 20 minuten reden we die drukte uit en bereikten we al snel onze nieuwe camping. Deze heet "Dos Hermanas". Volgens onze Bas moet dat dus deze week veranderd worden in Tres Hermanas.

We staan pal aan t zwembad, mooi plekje in de schaduw en de camping is prima. Supermercator zelfs op loopafstand. Niet dat we van plan zijn 300 m te lopen om 10 lr water naar de caravan te sjouwen, maar t idee is toch aardig.

De temperatuur was hier bij aankomst 30 graden. Maar met een lekker windje erbij voelt het uiterst aangenaam aan. Het is nu kwart over 7,we hebben ons gedoucht en gaan nu eerst onze moeder bellen. En daarna gaan we lekker eten.

Morgen Sevilla onveilig maken.

Mien

Dus het was een mooie rit geen vastloper in smalle straatjes en nu op een fijne camping en gaan genieten en veel kijkplezier

Eva en wim

Wat weer een prachtig verhaal, en wat een groots genieten. Knap al die belevingen zo indpiretend te kunnen weergeven, en dan zeker alles ook in het hoofd opgeslagen. Geniet en go strong.

Alie

Zo’n ideale vakantiedag hadden jullie je al jarenlang voorgesteld.
Ervoor gaan, is jullie devies . En dat wordt beloond, zul je zien in Sevilla.

Sas

Mooi verhaal weer en een super zwembad lekker hoor. Fijne avond liefs Sas en mart

Marjan

Wij vonden Sevilla een prachtige, levendige stad! De kathedraal is indrukwekkend, de pleintjes zijn gezellig en levendig met gezinnen en spelende kinderen, veel bezienswaardigheden, de rondrit in een koets is leuk!