lambermont.reismee.nl

Sevilla, grandeur

Vanmorgen na t ontbijt naar Sevilla gereden. Auto in een parkeergarage gezet en van daaruit gewandeld door de stad richting het Palace Alcazar. Omdat Herman erg last van zijn rug heeft, namen we geen rugzak mee. Allebei een lappentas met brillen en de kaart en onderweg gewoon hier en daar n flesje water kopen. Onze lunch zouden we vast wel bij een of ander supermarktje kunnen ritselen, dat was ook zo. Morgen gaan we dat paleis pas bezoeken, maar er gelden hier allerlei regeltjes, dus gingen we eerst n dagje met de verneemstok langs.
Hoewel we al kaartjes hebben, is het advies een half uur van te voren in de rij te gaan staan. Deze rij staat...... In de brandende zon.

Sevilla is een ongelooflijk mooie stad. Wat een grandeur. Brede lanen, parken, overal schitterende gebouwen, paleizen, de kathedraal, de universiteit. We kwamen ogen te kort. Morgen gaan we dus Alcazar bezoeken en voor donderdag staat de kathedraal op t programma. Dit ivm mijn beperkte mogelijkheden.

Overal in Sevilla zijn gezellige terrasjes en je struikelt uiteraard over de souvenirswinkeltjes. Toen onze Mare 3 was hebben wij uit Spanje zo n flamingojurkje voor haar meegenomen. Wat een popje was het met dat jurkje aan. Nu is Milou helaas nog te klein voor zo n verkleedkostuum, maar mochten we over 2 jaar weer in Spanje komen dan moeten Viv en Nick er ook aan geloven dat hun dochter zo n verkleedpak van ons krijgt.
De lunch hebben we dus weten te scoren bij n achteraf supermarktje, waar ze glutenvrije crackertjes en guacamole hadden en voor Herman brood en kip. En we hebben het genuttigd op de trappen van de kathedraal.

We zijn wel bij een ander paleis geweest, die Spanjolen wisten er wel weg mee zeg. Schitterend bouwwerk. Alles: zuilen, leuningen, trappen enz. voorzien van prachtige tegeltjes of geheel geglazuurd. In de stad fonteinen en overal dat schitterende glazuurwerk en tegeltjes. De mozaieken op de straten, je komt er ogen te kort.
Ergens in een park hebben we lekker koffiegedronken op heerlijke luie banken.

Nadat we weg waren uit Sevilla zijn we eerst even hier naar de Lidl gereden. Heeeeeeeel simpel vanaf de camping. Recht toe rechtaan over 3 rotondes..... Ja! Maar bij de 3xe rotonde mocht je niet rechtdoor. 1 keer raden waar we in belandden..... jaaaaaaaaa, in "de straatjes". Kanonnen, hoe krijgen we het voor elkaar. Maar...... mijn gigatalent (sinds vandaag) om meteen een groot aanwijsbord van de Lidl te signaleren, zorgde ervoor dat we na een minuut of 7 "straatjes rijden" bij de Lidl voor de deur stonden. Nou ja, bijna dan. Punt was dat je de parkeergarage in kon, maar ik zag ook dat er buiten parkeerplaatsen waren. Dus riep ik enthousiast (en bemoeizuchtig?) "man, ga die parkeergarage niet in maar plomp die kar toch gewoon daar.... (wijzend op al die open parkeerplekken). Eh... Hoe kom je daar??? Nou gewoon, hier naar rechts rijden dan ga je er zo omheen...... Fout Marie! Dan rij je zo de straatjes weer in??????. En daar gingen we nog n keer, hopla parcours precair rijden.

Na de Lidl zagen we de badmeester eenzaam bij t zwembad hangen, dus hebben we aan onze sociale verplichting voldaan om nog even n frisse plons te nemen. Nu gaan we eerst even naar Amsterdam onze moeder bellen en dan ga ik maar eens kijken of t eten koken nog lukt.
Besef hoe zwaar ons leven momenteel is?

Eva Lambermont en wim cellarius

Hallo Marieke en Herman, wat een mooi en bijzonder verhaal weer; hoe krijg je al die hiostorische waarnemingen zo netjes op papaier en dan die afwisselingen met humor en zelfkennis, zodat jullie het overal met een verrijking weer weten af te ronden. Zo te lezen neemt iedere dag nog het plezier toe, prachtig om dat sqamen zo goed te kunnen. Ook voor de volgende dagen van hetzelfde. Beste groet van ons.

Mien

Wat hebben jullie een drukke dag gehad en veel gezien en gelukkig ook nog smalle straatjes gezien. Indrukwekkend dag

REGINA

dE REIS gaat voorspoedig en ook heel mooiefoto,s
laat ze snel aan je Moeder zien veel plezier