lambermont.reismee.nl

Familie Brulkikker

We hebben vandaag de kathedraal van Sevilla bewonderd. Hiervoor reden we dus naar de binnenstad. De auto ging uiteraard de parkeergarage in waar met groen letters "libre" stond. Aangezien er maar 1 auto voor ons stond gaf ons dat n blij gevoel. Geheel terecht, naar evenlater bleek. Direct bij binnenkomst was de 1ste plek leeg. Na enig aandringen van mijn kant dat er echt geen beter plekje was, parkeerde Herman daar onze auto. Hoe dankbaar waren we voor dit plekje...... Onze achterligger kwam de garage niet meer in; hij was niet langer "libre". De stakker moest blijven staan op dat akelig schuine stuk.... We hebben gepast medelijden gevoeld.

Hoewel, zoals ik eerder vermeldde, ik absoluut geen liefhebber ben van de katholieke kerk en haar verleden, is de kunst die daar te zien is heel bijzonder. Toch vreet t ook aan me. Hoeveel tranen zijn hiervoor vergoten vraag ik me dan af. Maar onmiskenbaar mooie dingen. Ik had dolgraag de orgels gehoord, ik meen er 4 geteld te hebben. Als liefhebber van orgelmuziek had ik ongetwijfeld de dag van mijn leven gehad.
Herman is ook bovenin de toren geweest, maar ik begon de dag al met 2 dove oren en duizeligheid, dus ik had al genoeg kermis in t kupke.

Na de kathedraal hebben we op de trappen onze boterhammetjes opgegeten en zijn daarna op n terrasje koffie gaan scoren.
Vervolgens zijn we langs n boetiekje gewandeld waar ik 2 leuke jurken kocht en daarna gingen we terug naar de auto. Dit uitje + de bezigheden rond kamperen vergen veel van mij.
Bij de Carrefour even fruit en vis gehaald en op de camping de jurken even gewassen. Kijk vooral even naar de foto hoe je lange jurken op n camping te drogen hangt! En zo zitten we nu met n glaasje en n hapje uit te zakken.

Gisteren kregen we trouwens nieuwe achterburen:de familie Brulkikker. Een spaans gezin dat denkt dat je door een telefoon heeeeeeel hard moet praten omdat de ander n eind weg is (Dit soort mensen bevolkt helaas ook de Nederlandse treinen) . Daarbij hebben ze Eucalypta meegenomen, (schoon) moeder met zeer harde schelle stem waar geen "uitknop" aan zit.
Vannacht, toen de Brulkikkers en hun nazaten eindelijk stil waren heb ik nog liggen nadenken over t voorstel van Mien om hun grasmat te jatten???. Voor dat soort ideeën ben ik nog steeds heel gevoelig.

Morgen staat t prachtige park in Sevilla op t bezichtigingsprogramma.

Reacties

Reacties

Mien

Wat een geweldig verhaal weer en die bij naam ik weet hoe dat is die denken dat ze alleen zijn maar wel irritant maar verders hebben jullie mooie dingen gezien dus weer een fantastische dag

Eva en wim

Wat een scherpzinnige waarnemingen weer, van familie Brulkikker, in haar samenstelling, tot waarderingen voor schone architectuur, ook met historisch besef met religieuse achtergronden, een waar kunstpakket. Tja, en dan die handige richtlijnen bij het sturen zijn ook nooit weg. Geniet van alle vervolg en gezellige avond.

Alie

Sevilla , de kathedraal, brengt me terug bij eigen herinnering: PASEN.
Een afgeladen kathedraal met feestelijk geklede Spanjaarden, talloze clubs in hun fleurige clubgewaad, vele muziek corpsen, kindergroepen .. er kon geen kip meer bijDe dreunende orgels, majestueuze koormuziek, plechtige uiterst fraai uitgedoste hoge geestelijken etc.
Na de mis traden sterke jongelieden in sportieve outfit en witte schoenen aan om zich onder de met bloemen versierde gevaarten te begeven om de daarop gevestigde heiligen mobiliteit te verschaffen. Onder tromgeroffel werd de kathedraal verlaten en verplaatste de stoet zich

Alie

Op een klopteken op het draaggevaarte van een koploper namen de knapen het gevaarte na elke 100 m weer op de schouder, je zag alleen hun witte schoenen. Zo “liepen de heiligen door de met sparrengroen geplaveide Spaanse straten. Van een afstand leek het of Jezus zelf boven de menigte voortschreed, langs de versierde huizen met prachtige kleden en vaandels die neerhingen van de balkons.
En het publiek in vervoering…..

Marieke

Wat een prachtig verhaal Alie.

marja

je schrijft alsof je veel psychische diagnosen langs ziet komen en dat alles in de prachtigste steden die wij ook goed hebben bekeken; neem de tijd; er is zoveel te zien en je komt nog eens ergens anders dan bij die supermarkt die je zocht.
Ik heb de knop ontdekt die mij een bericht naar jullie kan laten verzenden en vind het slim dat je Voltaren bij je hebt. Kortom ik lees morgen verder achterstevoren chronologisch tot naar Nederland zoals jullie startten???? Wordt nog wat!

Cobie

Wat een geweldige verhalen en foto,'s.Ik kan zien dat jullie genieten van de reis.Dat jullie dit nog kunnen en mogen doen, Prachtig!! Dikke knuffel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!