lambermont.reismee.nl

Een rijtoer

De bedoeling was om vandaag alleen het park in Sevilla te bekijken. Maar ja, we parkeerden de wagen in t centrum in de parkeergarage en het eerste dat ik zag toen we boven kwamen waren de rijtuigen. Dat was een hele oude wens van mij: bij stralend weer een rit maken in een open rijtuig. En Herman nodigde me uit. Daar gingen we.... En maar scbommelen en maar kijken naar de kont van..... eh...... de koetsier of t paard? Het was geweldig leuk. Een deel van de lol was dat ik nu rustig omhoog kon kijken naar mooie dingen zonder mijn evenwicht te verliezen. We reden langs een aantal hoogtepunten in de stad (die we inmiddels gezien hadden), maar ook door n groot deel van het park dat we wilden zien. Marjan had al verteld dat dit een heel leuk iets was om te doen. Marjan: je had gelijk. We hebben genoten.

En toen was er koffie op n terrasje. Daarna waren we van plan onze neus achterna te gaan en op de gok de weg te kiezen naar het park. Hierdoor belandden we in ontzettend leuke smalle straatjes met tapasbars en leuke winkeltjes, leuke doorkijkjes en een soort buurtparkje waar we onze boterhammen opaten. Daarna waren we redelijk dicht bij het grote park.

Dat park is echt schitterend. Er is zoveel te zien. Een van de koninklijke paleizen staat daar, er zijn talloze schitterende bankjes en het is zeer schaduwrijk. Hele oude bomen, hier en daar extreem dikke bomen. We zagen in een van de bomen bovenin de stam een groot gat. Daar zat een eend in! Prieeltjes, fontijnen, alles mooi betegeld, we hadden hier nog heel lang kunnen rondzwalken. We hebben onszelf op een lekker ijsje getracteerd en weer in een ander mooi stukje park onze dagelijkse fruithap gegeten. Om half 4 was voor mij de koek echt op. We zijn naar de auto gemarcheerd en linea recta naar de Carrefour gereden. Boodschappen voor 3 dagen gedaan en op de camping de boel in de koelkast gezet, t zwempak aangetrokken en ons ondergedompeld in t zwembad.
Op de snelweg was t 32 graden, in de stad warmer en vooral stoffig. Na t zwemfeestje lekker gedoucht en met wat tapas en n drankje lekker uitgezakt. Het is nu 7 uur. Herman doet zijn schoonheidsslaapje en ik ga maar eens eten koken.

Morgenochtend vertrekken we naar Cordoba.

Mien

Wat een.geweldig dag wat een mooie rit met die koest heerlijk om je heen kijken en genieten

Eva en wim

Wat een mooie verhaal, vol met scherpzinnige en botanische details , zeker datkast de gedachten op speelse wijze zwalken, menselijke gezonde afwijkingen toch. Ja die tekst was een uitdaging. De andere waarnemingen en ervaringen meer dan perfect. Dankjulliewel. Geniet en voor morgen alvast goede reis. Buik.masr lekker uit vanavond. Beste groet van ons.

Alie

Heerlijke boemelaars zijn jullie.
En wij, je lezers, boemelen lekker mee.
Zelf zit ik nu uit te buiken op het hotelterras in Davos, kijk omhoog naar de Jakobshorn, het bergstation van de kabelbaan fleurig in de avondzon.
Tot ziens in Cordoba!

marja

de rijtoer ooit net zo gedaan, maar misschien was het in een andere stad- land (Marokko)?? samen in een rijtuigje! Samen het lied zingen. verstaan ze toch niet.

Karin en Ad

Wat leuk rijden in een rijtuigje! Dat was ook mijn grote wens en die is in Istanbul op de Prinseneilanden in vervulling gegaan!