lambermont.reismee.nl

Boodschappen doen is een wereldreis

We zijn vanmiddag aangekomen in Cordoba. De reis verliep spoedig. Wat we heel mooi vinden is ipv een hekje tussen de weghelften allemaal roze en witte oleanderstruiken of palmbomen als afscheiding.
De camping ligt bovenop een berg, 558 m. Cordoba ligt op iets van 200 m. Qua temperatuur scheelt dat zo n 5 tot 6 graden, waardoor t op de camping plezierig koeler is. Komende week wordt in Cordoba 37 graden verwacht.
Voor mijn oren is die hoogte een dingetje. Mooie camping, heel rustig, alleen mag Herman niet in zijn blote bast over de camping marcheren. Hij wees er nog op dat hij het mannetje is en ik het vrouwtje, maar nee het mag niet. Zeker toch teveel borstontwikkeling. Zittend bij de caravan heeft hij gelukkig lak aan dat verbod.

Het water hier is, in onze ogen, onbetrouwbaar. Dus dachten we "ff snel naar de Carrefour" te gaan. Je weet wel, die winkel waar geen logica in zit, maar waar je wel de duvel en zijn moer kunt kopen. De winkel die de bankpas van Herman weigerde omdat het die pas niet herkende. Nu, DIE winkel dus. Open op zondag. Zonder caravan die berg afscheuren is minder eng dan met. De afdaling is namelijk 14% en ik zie nu al tegen ons vertrek op.
Maar goed, we waren snel beneden en het vinden van die Carrefour lukte ook nog redelijk. Maar de parkeerplaats op bij die Carrefour.... De Carrefour lag links van de weg (dat doen die rotwinkels nou altijd), dus moesten we daar zien te komen. En zo kon t gebeuren dat we ineens op weg naar Madrid waren...Dat was niet de bedoeling. Gelukkig is er altijd n weg terug en na n tijdje stonden we waar we begonnen.... Totdat we ineens op weg naar Sevilla waren.... Dit is Herman nog nooit gebeurd, zoiets is meer mijn ding. Maar ik had braaf gezwegen (Dat is echt waar Marjan Dekker! ). Na een hoop gelazer, verboden draaien maken enz. belandden we op de parkeerplaats van de Carrefour. Er stonden weinig auto's, wat ook geen wonder is als je het zo ingewikkeld maakt om je toko te bereiken.
75 lr water gescoord en weer terug naar de camping..... waar Herman zag dat de buren een mooie waterpomp hebben om op precies zo n waterfles te zetten als wij kochten. En nu mogen jullie raden in welke winkel je DIE kunt kopen.....

Mien

Wat een heerlijk verhaal.weer maar alles is gelukt zelf de supermarkt en volgens mijn had die winkel waar jullie water hebben gehaald ook die waterpomp

Eva en wim

Wat een opgewekt verhaal weer van alle belevenissen om maar nietv te spreken over rijbaanscheidingen en locatiekeuze van de supermarkt; maar ook dit laatste is jullie gelukt en daar gfaat het om. Spannende elementen weer keurig verwerkt in de ervaringen, maar chauffeur Herman lost alles op snelheid op, keurig. Geniet van alles en succes en de verdere escapades, want daar lijkt het toch wel op. Jullie maken er echt iets van. Ga zo door.

Alie

Familie Piet Pech onderweg; voortaan noem ik jullie P.P.O. zolang er geen reden is voor naamswijziging. In dat geval verzin ik andere termen voor dezelfde letttercombinatie. Daag jullie uit .

Marieke

???Dat zal dan de Familie Pret Pakketten Onderweg worden Alie.

Alie

Zo mag ik het horen!