lambermont.reismee.nl

Onze rustdag

Het was vandag "rustdag". Ja, wat wij "rustdag" noemen zullen ze in een rusthuis niet verzinnen om te gaan doen. Bij ons betekent dat: uitslapen, doen wat op t moment in ons opkomt, en als er niets opkomt doen we niets. In die laatste zin zit de angel.... Er komt namelijk ALTIJD van alles in mijn hoofd op en Herman doet hier niet voor onder.

Na het uitslapen en t ontbijt hebben we even n handwasje gedaan. Toen bedachten we ineens dat we van plan waren gisteren om vandaag te gaan wandelen in t natuurgebied. Voorwaarde was dat we vroeg op moesten staan... Die voorwaarde verviel, was niet gelukt. Maar met de auto naar t natuurgebied was optie 2. En dat was een heeeeeeel goed plan.
Wat bleek? Het natuurgebied bewandelen bij 32 graden(op dat moment) is iets voor jonge mensen. Om te voorkomen dat bejaarden, wij dus, dat onzalige plan bij 32 graden (of hoger) gaan uitvoeren, hebben ze een prachtige rondweg voor auto's door dat gebied gelegd. Je mag er max 20 km per uur rijden, dus er is zelfs rekening gehouden met t feit dat bejaarden zelfs in een auto wat traag zijn.... Om de Spaanse overheid niet teleur te stellen besloten wij (na enig slikken) dapper te zijn en met de auto die voettocht te doen.
Wat opvallend was: het was overal brandschoon (terwijl er toch geen brand was gewerst), er stonden honderden picknicktafels en banken, overal barbequeplaatsen daarbij, enorme wasbakken met kranen en de openbare toiletten waren eveneens brandschoon. Daarnaast was er overal rekening gehouden met rolstoelers.
We vinden trouwens dat vrijwel overal waar we komen de tolietten zo schoon zijn en je zelden troep op straat ziet liggen. Negatief:de Spanjolen roken vaak en overal vind je peukjes.

Na onze rondrit hebben we ons bij de caravan vol overgave op de knakworsten gegooid.
Een middagdutje gedaan, het zwembad bezocht en daarna aan de tapas. Het is nu kwart voor 8. We gaan onze moeder bellen en dan ga ik voor het eten zorgen.

Gisterenavond heeft Herman de feestverlichting bij de caravan opgehangen. Jullie begrijpen: dit gaan we vieren straks.

Mien

Zo te lezen toch een leuk dag gehad die verlichting heb ik op de foto's gezien heel gezellig

Alie

Weer een mooie dag.

Eva Lambermont en wim cellarius

Wat leuk, om na vele overwegingen toch tot deze actie te kunnen komen, beste aardig voor een stel bejaarden. Wat een leuke ervaringen weer, ondersteund door de beschikbaarheid van een mooi aangelegs soort park met faciliteiten voor de beheerste toerist.
Is voor de viering van de aanleg van de feestverlichting een en ander wel in de gewenste plooi blijven hangen, of is het in het Spaanse feestgedoe ten onder gegaan.
Genietn samen, en dat lukt.

Marjan

Wat een leven! ??☺️