lambermont.reismee.nl

Andalusie, de woestijn.

Voor ik over de rit naar Granada schrijf, wil ik het volgende kwijt. Iets wat me mateloos heeft getroffen.
Toen wij de 1ste dag in Cordoba aankwamen, zag ik bij een rotonde een veld met een krottendorp. Van golfplaat, karton, doeken en plastic. Toen ik het zag dacht ik echt "dit is niet waar, dit zie ik verkeerd". Maar het is wel waar. Cordoba, een beschaafde stad in een beschaafd land en dan een krottendorp. Ik had in mijn geheugen foto’s van zo’n krottendorp naast de landingsbaan bij Singapore, maar dat blijkt n onjuiste herinnering te zijn. Navraag over deze herinnering bleek het om het vliegveld van Bombay te gaan. Ik kan er verder niets mee, jullie ook niet, maar ik besefte meteen hoe ongelooflijk rijk wij zijn. Een huis, kleding, eten, mensen die van ons houden.

En dan nu vandaag. De rit van Cordoba naar de volgende camping(45 km van Granada af) ging dwars door de bergen. Ongelooflijke droogte en overal olijfbomen. Echt, volgens mij baden ze er hier in. Rotsige bergen, kurkdroge rivieren, de oleander was de enige kleur. Het leek een rit door de woestijn. Wij vinden Andalusie niet echt mooi. Sevilla wel, Granada gaan we zien, maar t landschap is allemachtig saai. Totdat de camping in de buurt kwam. We moesten met sleurhut en al n bergweg op die ging hoger.... En hoger.... Mijn fantasie sloeg al weer op hol en ik zag al heftige problemen aankomen. Maar.... Die kwamen niet. Ineens was daar beneden ons een azuurblauw meer. En aan dat meer ligt...... onze camping.

Nadat we de caravan hadden neergezet zijn we gaan zwemmen. Het was namelijk boven op de berg IN de schaduw 36 graden. En jawel, wij waren de caravan in de zon aan het positioneren.
De damesdouches hebben geen bankje of kleerhaakjes of warm water.... De heren hebben dat allemaal wel. Er staat bij het "herenhok" een bordje dat dit uitsluitend voor heren is... Jaja, in Holland noemen we zoiets discriminatie. Maar morgen ga ik dus met een paar opgerolde sokken en een strak getrokken handdoek om de bovenkant in mijn onderbroek daar t hok in!

Reacties

Reacties

Mien

Dat was wel weer een rit en die krottendrop heb je ook in Zuid-Afrika maar wel op de camping een prachtig zwembad wat raar van die damesdouches je heb gelijk dat je naar de heren gaat had ik ook gedaan hoop dat de stad mooi is en jullie hoeven geen grasmat neer te leggen want zo te zien is er gras

Eva en wim

Wat een zwaarwichtige hersenspinsels, maar goed geplaatst omdat er in deze wereld echt hele grote verschillen bestaan. Mooi verhaal weer en dan vooral jouw melding dat je vandaag als een bijzonder gekleed creatuur het juiste douchhok gaat bezoeken. Hoop geen vluchtende mensen. Ga genieten, ook van deze act.

Henk Nijhoff

Ik lees al jullie berichten steeds in bed, om mee in te slapen dus. Dit keer niet, nu zit ik op de stoeprand in Antwerpen in afwachting van 50 bedrukte programmabladen ivm met het optreden van ons koor as donderdag.
Wij maakten ook eens een lange rondreis door Spanje waarbij ik me herinner van de camping bij Granada dat de eigenaar ons verbood met de auto naar de stad te rijden omdat het bijna zeker was dat we die met ingeslagen ruit(en) zouden terugvinden. Over armoede gesproken dus, bedoel ik hier naar aanleiding van de waarneming van de krottenwijk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!