lambermont.reismee.nl

Het Alhambra

Vandaag stond een bezoek aan het Alhambra gepland. Voor dat je daar binnen bent.... Check... Check.. Doublecheck... 3doublecheck...enfin,we hadden gelukkig de tickets online al lang geleden besteld en klokslag 11 uur stapten we binnen. In het paleis is duidelijk de Moorse hand te zien. Het paleis ligt in n prachtige tuin en we hadden er best een hele dag in kunnen doorbrengen. Het lijkt niet op het Alcazar in Sevilla, maar is op zijn manier wel even indrukwekkend. En gigantisch. Het werd hier vandaag 35 graden in de schaduw, dus bedenk maar hoe heet t in de zon in de tuinen was. Omdat t voor mij erg veel was, ging Herman overal kijken en ging ik in elke ruimte zitten. Dan kun je ook kijken trouwens. Na afloop hebben we een boek gekocht over het Alhambra, dat vertelt over de geschiedenis, de plannen, de bouw enz. Boordevol fotoos waarbij ook de uitleg staat over hoe dingen gemaakt zijn en waar welke ruimte voor diende.
Daarnaast trakteerde ik mezelf op een boekje "verhalen van het Alhambra". Zeker weten dat we er van zullen smullen.
Na 2,5 uur hield ik het niet meer vol en zijn we met een ijsje op een bankje gaan zitten om daarna terug naar de camping te rijden.

Daar aangekomen was t 38 graden in onze sleurhut en hebben we meteen de airco aan gedaan. En toen zijn we 5 kwartier onze siësta gaan houden. Daar knapt een mens van op.
Na de siësta hebben we even n kledingwasje met de hand gedaan en ging het badpak aan. Zwembad, we komen je bespringen!

Het is nu kwart voor 8. Hier zitten we nu, met n schaaltje tapas, n drankje en lekker lui. Nog even mijn moeder bellen en dan ga ik eten koken.
Morgen wordt t hier 37 graden, we moeten nog bedenken wat we (niet)willen doen.

Reacties

Reacties

Eva en wim

Wat een enerverende beschrijving van het paleis en historisch overzicht. Knap hoor. Weer een memorabele dag door de vele leerzame elementen. Geniet ook csn de ontspanning en maak het niet te gek bij die hoge temperaturen. Beste groet.

Mien

Het ziet er heel indrukwekkend uit echt genieten van al dat moois en dan lekker ontspannen op de camping en zwembad prachtig al die foto's

Alie

Waar nu de toeristen ronddwalen genoot destijds de sultan van alle luxe en decadentie.
Die verhalen interesseren mij ook zeer.
Smelt niet weg van de schoonheid en/of de hitte!


T

Marjan

Het mag dan wel binnen en buiten snikheet zijn, volgens mij genieten jullie met volle teugen! Allemaal leuke verhalen en heel leuk om te lezen. ☺️???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!