lambermont.reismee.nl

Sierras de Tejeda

Vandaag zijn we gaan rijden door een ander nationaal park; het Sierras de Tejeda. Wederom een schitterend gebied. Een stuk ruiger dan de Sierras Nevada en daarom voor ons wellicht nog aantrekkelijker. Bergen, rotsen, heel veel groen (flinke diversiteit), schitterende vergezichten en even schitterend was de diepte in kijken?aan het einde zagen we de Middellandse zee liggen. Halverwege zijn we gestopt bij een taveerne om een kop koffie te scoren. Daarna ging de rit verder.
Op n gegeven moment kwamen we bij n klein dorpje en Herman wilde er graag een foto van maken. Toen stopte daar een mevrouw in een bestelautootje en die laadde een paar kisten tomaten uit. Wij dachten dat t voor de verkoop was, dus ik vroeg haar of ik er wat van haar kon kopen. Dit ging met handen en voeten, voordat iemand denkt dat ik iets van mijn spaanse les heb onthouden. Ze pakte een zak en begon tomaten uit te zoeken, de besten. De zak werd helemaal gevuld (ik was stervensblij met 6 geweest) en nee! Geen geld! Dit was uit haar eigen tuin en voor ons. Geweldig toch. Ik kreeg hetzelfde gevoels als ik altijd had na mijn fietstrektochten: het overgrote deel van de mensen is gewoon goed en lief.

We vertrokken tegen 11 uur en waren tegen 6 uur terug. Daarna zwemmen.
Deze camping is anders dan de eerdere campings. Nog afgezien van t feit dat geen enkel damesbadhokje haakjes heeft om kleding aan op te hangen (de heren dus wel), zijn hier bar weinig sanitaire voorzieningen als je ziet hoeveel mensen hier kunnen staan. 3 herendouches, 5 damesdouches. Voor meer dan 500 gasten.....
De rest van de camping is ook zeer matig. Wat dat betreft zijn we zeer blij dat we in onze caravan behoorlijk zelfvoorzienend zijn.

Morgen is t bed-verschoon-dag en houden we t rustig, want woensdag rijden we naar Albacete en volgens mij is dat n best stuk (300km).

Bericht speciaal voor Henk stop al onze ramen stop zitten er nog in stop.

Reacties

Reacties

Eva en wim

Leuk bericht en wat een genoegen dat jullie spontaan etenswaar konden scoren. Mooie observaties hoor. Geniet juist ook van de faciliteiten van de eigen sleurhut.

Mien

Het is weer een prachtige rit geweest en heel veel gezien en leuk dat je tomaten heb gekregen lekker vers van eigen grond

Mien

En wat een prachtige foto's

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!