lambermont.reismee.nl

Een broekje in de branding.

Vandaaghadden we een stranddag. Het zalzon 13 jaar geleden zijn dat we voor t laatst op n strand zaten. En dat terwijl we hetzoheerlijk vinden.
Maar voor we vertrokken eerst de bedden verschonen en t beddengoed wassen. Aan de waslijn droogt t hier amper: het is uiterst klam, 's nachts al helemaal.

Ter voorbereiding van ons strandfeestje togen we eerst naar vriend Carrefour om een parasol te scoren. Daarna bij de Mac een frietje gegeten en toen terug naar de caravan.
Spullen gepakt om daar ook tot de ontdekking te komen dat de parasol zijn poot miste en hij dus niet in t zand geprikt kon worden. Morgenochtend dus even met dat ding terug.

Op t strand dus maar n solletje gehuurd en onze gisteren gescoorde stoeltjes er onder gezet. Mens wat zijn we lenig! Dankzij die lage stoeltjes kunnen we de fitnessclub nu links laten liggen.
Aangezien wij onszelf altijd van allerlei attributen om ons mee te vermaken voorzien, hadden we 3 tassen vol troep bij ons.
En daar zaten we: de pensionado's aan de Middellandse zee, druk fotoos maken voor de hardwerkende thuisblijvers. Zoals altijd dus weer zeer sociaal aan anderen denkend?.
Luidkeels "lang zullen ze leven" gezongen voor Eric en Quinta, die vandaag in Amsterdam zijn getrouwd. Het huwelijksfeest vieren we binnenkort in Italie.

Voor onze volgers, en voor t nageslacht, wilde Herman ook nog vereeuwigd worden in de Middellandse zee. Dus: Herman t water in, ik op t strandcmet de camera klaar voor n mooie shoot. Puntje was wel dat er inmiddels n stevig, maar zeer aangenaam, windje was opgestoken. En dat windje zorgde voor hoge golven.... Daar ging mijn held, de golven trotserend, en ik schoot t een na het andere plaatje. Zo zag ik voor mijn ogengebeuren dat zo n reuze golf mijn lief van zijn zwembroek beroofde. De box hing m op de knieën.... Wie is er nou niet gevoelig voor zo'n mals wit kontje. Gelukkig dreef de broek niet weg, want bottemless n textielstrand op lopen kan problemen opleveren met de dames en heren van de Hermandad. Nee! De prent van dat malse kontje van mijn lief blijft voor mijn privé collectie. Maar ons lijflied van vandaag is natuurlijk: "een broekje in de branding".

Eva en wim

De titel.nodigt ook weer uit tot lezen en beleven van alle gebeurtenissen. Wat heeft zzHerman toch moeten doorstaan. Knap Marieke dat je op strant onder al die gebeurtenissen overeind bent gebleven. Geniet en beste groeten.

Mien

Dat is een gezellig verhaal geen smallenstraatjes en jullie hebben wel genoten

Marieke

???omg!!!!!!