lambermont.reismee.nl

Paella eten

Vandaag opnieuw aan het strand gelegen. Hoewel we heel graag Valencia hadden gezien (en van meer steden meer hadden willen zien) is dit er door de hitte niet van gekomen.
Morgen rijden we naar Barcelona en zondagnacht om iets van kwart voor 3 vertrekt de boot naar Genua. Hoewel we veel dingen in de steden niet hebben gezien, de zg bezienswaardigheden dus, hebben we van Spanje zelf wel veel natuur gezien.
Die natuur is dus best afwisselend. Momenteel is het hier gortdroog, net als in Portugal en Italië. We houden goed in de gaten waar er bosbranden ontstaan, nadat we een paar jaar geleden in Zweden tussen die branden hebben gezeten letten we beter op.

Muggen! Het stikt hier van de muggen. En die hebben het op ons voorzien! Gelukkig hebben we veel gemene troep uit Duitsland meegenomen, want waar ze steken heb je net een n compleet gezwel(zo voelt t). Het schijnt dat de Italiaanse muggen nog gemener zijn.

Vandaag aan het strand hebben we geluncht op het terras daar. Heerlijke paella gegeten met vis en kip. Glaasje wijn erbij, we hadden het prima voor elkaar. Dat betekende dat ik vanavond om half 9 een salade op tafel heb gezet en fruit toe. Lekker gemakkelijk. Het is de 2de keer deze reis dat ik buiten de deur eet. Op de boot hebben ze 2 verschillende glutenvrije maaltijden zagen we. Ongetwijfeld diepvries lasagna en nog iets anders, maar dat maakt me nu even niet uit. Ik kan daar aan boord n hap warm eten(2 keer dus) en dat scheelt een hoop geregel met eten mee aan boord moeten nemen. Alleen het ongezonde voer zoals koek en chips!
In Italië gaan we op jacht waar ik glutenvrij kan eten. Hoewel t een uitzondering zal blijven, is t gewoon heel fijn om af en toe te doen.

O ja, nog even over het parkeren hier. Als je een boodschap wilt doen en je hebt geen tijd of zin om een parkeerplaatsje te zoeken: ga voor het verkeerslicht staan, stap uit en doe je ding. Echt we komen allemaal gelijk bij t ouwe jaar aan en, met een beetje mazzel, is je buurman in de baan naast je solidair met je en blijft hij ook gewoon staan..... Niet te geloven toch...

Oke, Barcelona we komen eraan. Ik ben dol op die stad, hoop er nog iets van te zien. Glaasje wijn op de Ramblas bv.

Alie

Nou, reuze portie, die paella!
En toch lekker op tijd voor de boot naar Genua.

Mien

Lekker stranddag heerlijk gegeten en gedronken wat wil je nog meer echt vakantie en fijn dat je op de boot jou eten hebben is weer een zorg minder goede veilige reis

Rita r

Muggen. We voelen met jullie mee. T is in een woord verschrikkelijk. M’n zus is van IJsland gekomen. Daar hebben ze netjes om over je hoofd te doen zodat je als je eet. Geen muggen eet. Misschien n idee voor jullie. Sterkte.

Eva en wim

Mooie evaluatie van de vele ervaringen met verstandige benadering voor aangepast gedrag. De beleving van creaturen in de natuur is een les op zichzelf, attack. Lees net dat er voor de kust bij Barcelona een waarschuwing is voor haaien, dus Herman pas op, niet alleen op jouw zwembroek. Geniet en goede vaart.

Jan & Jannie

Doet Herman voortaan bretels aan z'n zwembroek als ie naar het strand gaat?
Alvast een mooie overtocht naar Italië gewenst maar eerst nog even genieten in Barcelona!
Groetjes van ons