lambermont.reismee.nl

Van Valencia naar Barcelona.

Vanmorgen rond kwart voor 10 vertrokken we richting Barcelona. Om precies te zijn naar Caldes de Montbui. De rit begon flitsend. Op weg naar de poort op de camping hadden mensen het pad dusdanig geblokkeerd met hun auto's dat wij er niet door konden. En nee, ze zaten niet in hun auto en niemand wist van wie ze waren. Piet Pret, de sikkeneurige en niet sociale of hulpvaardige en absoluut humorloze, campingbeheerder was niet aanwezig. Zijn collega, Frans Vrolijk, stond te kijken lachte blij naar ons... Teveel humor is ook niet goed, dat heb ik zelf al. Maar Frans Vrolijk opperde het voorstel de caravan af te haken en m dan ff gezellig met de hand te manoevreren.... Ja, niet dus. Ineens stapte een man naar buiten die vriendelijk aanbood zijn auto even weg te halen want dan zou ons probleem opgelost zijn.... Hij was een van de foutparkeerders. Hoe moeilijk is t om je wagen meteen goed weg te zetten.
Toen we er door konden wilde Herman graag de 10 euro borg van de sleutel terug.
Van Piet Pret hadden we een sleutel van de poort gekregen, want deze gaat 's avonds om 10 uur dicht. Ik maakte toen de grap dat alle mensen dus vroeg naar bed moesten hier. Piet Pret vertrok geen spier en antwoordde in alle ernst:" nee, dat hoeft niet. De mensen mogen zelf weten hoe laat ze gaan slapen"... ???
Sleutelgeld terug en de rekening betalen.... Die is al betaald. Frans Vrolijk zag hem nergens en Herman is t bewijs maar uit de caravan gaan halen. En toen was t dus kwart over 10 voor we vertrokken.

De reis zelf verliep voorspoedig. Eerst dwars door Valencia met de sleurhut, maar dat was n fluitje vergeleken bij Porto of Sevilla bv. Onderweg heb ik een uurtje geslapen in de auto. We zijn n paar keer gestopt om n boterhammetje te eten en wat te drinken en toen naderden we Barcelona. De temperatuur kroop steeds verder omhoog. Uiteindelijk was t 41,5 graden(Herman maakte een foto toen de 41 werd aangegeven). We hadden een camping buiten Barcelona geboekt, ergens op n berg, dus we verwachtten dat de temperatuur daar n stuk lager zou zijn. Op de camping was het 37 graden en dit wordt voor morgen ook weer voorspeld????????. Wij spelen morgen dus ook zeemeerman en zeemeermin.

Voordat de caravan werd geinstalleerd hebben we de badkostumekes aangetrokken en daarna zijn we in slowmotion draf naar het zwembad gegaan. En daar zitten we nu nog. Straks eerst douchen, dan de fles aanvallen die koud staat en later een bordje eten koken. Maar nu eerst nog even lekker lezen.

Eva en wim

Wat een heftige ervaring, goed dat jullue met tact en humor die lui tot kalmte en actie hebben weten te ordonneren. Geniet van een fijne avond.

Alie

Je ou het er warm van kunnen krijgen ….
Lekker maar het zwembad in.

Mien

Dus het begon al spannend gelukkig is de reis zelf goed verlopen nu lekker uitrusten en morgen badmeester en barvrouw