lambermont.reismee.nl

Fikkie & Co

Vandaag echt zondag gehouden! Lekker geslapen, in badpak ontbeten en lekker bij de caravan gezeten. Ik lach me rot, Herman legt overal contacten en vandaag was dat bij de buurman. Een Hollander die met een spaanse was getrouwd en al 20 jaar in Spanje woonde.
Ik heb verder de spullen ingepakt die mee aan boord moeten straks en we hebben lekker geluncht tussen de middag.
Daarna onze siësta gehouden.
Om 4 uur het zwembad in gedoken en om 5 uur douchen en richting caravan.

We moesten dwars door Barcelona om bij die haven te komen en het inschepen begint om kwart voor 11. Geen idee hoe druk t op de weg zou zijn en liever n uur te vroeg dan te laat.
Tijdens t eten koken rook ik een brandlucht. Herman rook niks. Maar hij kwam even later vertellen dat er ergens een bosbrand aan de gang is. Niet vlakbij de camping, maar dichtbij genoeg om t te ruiken en de rookwolken over te zien drijven. Overal waar wij geweest zijn in Portugal en Spanje zijn inmiddels flinke branden. Dat was een paar jaar geleden ook zo toen we door Zweden trokken, dat was destijds doodeng toen we daar in verzeild raakten. Nu vluchten we naar Italië, dus Waarschuw de brandweer daar maar vast dat wij in aantocht zijn. Fikkie & Co

Enfin, we staan inmiddels in de haven in de terminal. Op zich n wonder, want mozes wat een absolute chaos is dat hier. Herman heeft de auto diverse malen op straat geparkeerd om bij n poort te vragen of we daar moesten zijn.
De caravan is nu zo geparkeerd zoals asocialen dat nu eenmaal doen: een vuilcontainer naar achteren geschoven zodat wij fijn in de caravan kunnen zitten zolang t wachten duurt. Ik had al n lekkere fruitsalade in de koelkast gezet en die hebben we net soldaat gemaakt.

Italië bereidt je voor: Fikkie&Co zijn in aantocht.

Mien

Jullie hebben het allemaal goed geregeld nu even niks doen jullie worden overgevaren geen smallestraatjes lekker aan boord eten

Marieke

Spannend!!!!!

Eva en wim

Fikkie en co doen het weer goed, de speelsheid voert weer de boventoon, keurig, zeker na de enerverende zaken can gister. Nu blik naar voren, en met de familie in zicht. Geniet .

Eva

Goede vaart en veel plezier onderweg! In Italië bast ook heel heet. Geniet ervan!

Alie

Lekker aan boord genieten van de rust op zee.