lambermont.reismee.nl

De scheepsramp.

Uiteindelijk kropen we om 3 uur in bed! De luxe hut (waarvoor we nadat GNV de andere booking had gecanceld)170euro extra voor moesten betalen (wat we geweigerd hebben overigens), is nog geen100euro waard. Er zit versleten beddengoed op t bed met n gat in t laken. Er liggen 2 tot op de draad versleten handdoeken in de badkamer, verder niets. Er staat 1 "luxe fauteuil" die versleten is en waar de bekleding van kapot is. Het ene overgordijn is uit de richel gelopen en hebben ze gewoon ergens tussen gepropt. Grote zwarte vlek op gordijn. Vieze wastafel. Slechts 1 x230volt stopcontact: vlak onder t plafonfd boven de tv. Het andere dat er is doet t niet. Slechts 1 van de bedlampjes werkt. De airco valt regelmatig uit.
We zijn dus om half 3 de boot opgereden en toen we om 3 uur in bed stapten sliepen we gelukkig snel.

De boot trilt de hele dag door en maakt veel lawaai. Half Marokko is aan boord met veel kinderen erbij. Voor de kinderen is t hier n eldorado. Ze rennen en vliegen als vlooien in t rond door de lange gangen en alle trappen. Ik snap t best, dat is toch vette pret voor die blagen. 's Morgens is er echter een kinderuurtje waar muziek wordt gedraaid. Die muziek beheerst dan t hele schip. Knal en knalhard. Herman deed vanmorgen de deur van die kinderruimte dicht, maar dat mocht niet.
Tussen de middag prima gegeten. Herman n stevig bord spaghetti, mooi opgemaakt, ik een bakje glutenvrije diepvries-lasagna. Heel goed heeft de kok de verpakking om de lasagna laten zitten, deze moest ik er zelf afhalen.Zohad ik zekerheid dat t absoluut niet besmet was.
Daarna n spelletje gespeeld en van half 3 tot 5 uur geslapen als n blok.

We waren van plan vanavond om 7 uur nogmaals naar t restaurant te gaan voor n warme maaltijd. Tenslotte zouden we om 22:45 pas landen. Ineens horen we dat we om 21:15 uur landen. Op zich zeer aangenaam als we nog met licht de boot kunnen verlaten en uit de haven weten te komen. Vlak daarna werd omgeroepen dat om 18:30 uur iedereen uit zijn hut moest zijn, de restaurants zijn gesloten en iedereen moet zich verzamelen in de lounge.... En dat bij deze temperaturen.

Om kwart over 9 zijn we geland. Voor dat je van t schip af mag en de haven uit bent, ben je een aantal uren verder. Het was chaos!!! Eerst paspoort-controle. Toen douane-controle. Toen een volgende controle. En steeds van 4 of 5 banen auto’s terug naar 2 banen. Dus ritsen. Een begrip waar de overige boot-afrijders nog nooit van hebben gehoord. Dat Herman zonder brokken die auto met sleurhut door die verkeerschaos heeft weten te krijgen is zeer bijzonder. Om 22.45 uur reden we de haven uit. Na enige tijd zijn we bij een tankstation gestopt voor koffie. Er kwam toen opeens met veel bombarie een marokkaan op ons af die beweerde dat wij met de caravan tegen zijn linkervoorbumber gereden zouden zijn. Wij hebben echter niets gemerkt. En hebben ook nergens ook maar de geringste aanduiding dat we ergens langs geschuurd zouden zijn. Dus was dit een poging om schade aan zijn auto op ons af te wentelen? Geen idee. Maar hij sprak geen woord engels en wij geen woord spaans/italiaans/marokkaans. Oftewel: we zijn gewoon in onze auto gestapt en weggereden.
om iets van 03:30 waren we in Iseo. Daar hebben we de caravan buiten de poort neergezet en zijn gaan slapen.