lambermont.reismee.nl

Eucalypta in actie

Vandaag was de dag dat het autoruitje gemaakt zou worden. Na de huishoudelijke klusjes en de plundering van de Lidl, zijn we eerst gaan zwemmen. Daarna heb ik een steentje beschilderd en de lunch klaargemaakt.

We zitten schuin tegenover t zwembad en al n dag of 3 horen we elke keer n jengelend/jankerig blaagje. Niet omdat ze iets mankeert, maar omdat ze ontevreden is en iets perse wil hebben. Ik kan daar heel slecht tegen! Die ouders gaan dan sussend het gesprek aan en dat blaagje blijft dat gedrag herhalen. Zo ook vanmorgen. En ik was er zo verschrikkelijk klaar mee, dat ik gewoon in n reflex dat geluid nabootste. Voor de duidelijkheid, het betreft hier n kind van zeker ruim 5 jaar (geen peutertje). De ouders waren not amused van mijn actie, wezen het kind (dat blijkbaar schrok van mij) op mij en..... het gejank is opgehouden! Ik weet t, ik heb geen vrienden gemaakt vandaag, maar dat zal me n zorg zijn.

Na de lunch nog n frisse duik in t warme water genomen en toen op naar de Carglass in Brescia. Daar moesten we om 4 uur zijn. We waren te vroeg dus we hebben n stukje door Brescia gereden. Nee, niet in t oude gedeelte, want daarvoor moet je omhoog en..... de straatjes in. Soms leren wij nog iets van eerder gemaakte stommiteiten.

Wat betreft het rijden: die Italianen zijn levensgevaarlijk en dan hebben we het niet over de maffia. Waarom ze in vredesnaam richtingaanwijzers hebben gemaakt in Italiaanse auto's is ons volstrekt duister. We vermoeden dat de fabrikanten de gebruiksaanwijzing van die knopjes in de auto niet in het bijgeleverde boekje van een auto hebben gezet. Daarnaast is het ons al even duister waarom hier middellijnen, doorgetrokken lijnen of dubbele lijnen op de wegen staan. Het adagium "samen spelen, samen delen" is deze luitjes blijkbaar niet aangeleerd. Ze zien die wegbelijning wellicht als creatieve actie van de wegenbouwer. Soort van versiering. Ik bedoel maar: in een 2 baans tunnel met dubbele belijning op je motor een rits auto's passeren terwijl er tegenliggers vlakbij zijn. Zonder richting aan te geven met je snelheid van 50 naar links schieten terwijl daar 80 gereden wordt... Midden op de weg rijden, niet in de linker of rechterrijbaan... Enz. Brave mensen maar ze zouden een landelijk verbod op autorijdende inwoners moeten instellen.

Enfin, de auto stond om 4 uur bij Carglass (op t industrieterrein) bij een temperatuur van 39,5 graad. We konden hem om 6 uur ophalen.... Oeps! Ik greep mijn kans. 50 m verderop lag de Mac..... Daar hebben ze lekkere koffie zei ik. Ja, ik voelde me net n kinderlokker, want toen ik de koffie had wees ik op de lekkere frietjes... Zullen we een portie delen? Herman, de eeuwige optimist, dacht nog dat ik een kleine portie bedoelde. Nee natuurlijk niet, dan heb je nog niks. Dat frietje was mooi op tijd geregeld, want om half 5 kregen we telefoon dat de auto klaar was.

Bij terugkomst zijn we nog n keer het zwembad ingegaan. Het blaagje hield zich koest. Ongetwijfeld hebben die ouders mij de bijnaam Eucalypta of Heks gegeven. Maar helaas, daar zijn ze dan niet bijzonder in, onze kinderen gingen hun voor....

Ad en Karin hebben de 2de dag van de 4 daagse ook gehaald net 2 gratis blaren als attentie. Speciaal vooor hun is het lied "we zullen doorgaan" van Andre van Duin vandaag ons lijflied

Reacties

Reacties

Mien

Dus daar kan makkelijk je rijbewijs halen want je hoeft geen regels leren wat erg zo een kind maar het is de schuld van de ouders ik zei altijd wat harder dan zei Dennis dat gaat niet dan zei ik hou dan maar op en dan was het klaar

Eva en wim

Wat een prachtige typeringen van mens en het verkeer, het is me wat daar of niet dan , en dan ook nog met die zelf gekozen benaming van Eucalypta. Nog veel te dien daar.

Alie

Ga je solliciteren bij de Italiaanse overheid naar de ministerspost voor veilig verkeer?
Enne ..je ontvangt stellig éèn deze dagen een reuze fles Chianti als honorarium in natura voor je pedagogische burenhulp en wordt dat jankerd je nieuwste amigo. Ciao !

Erwin

?? ik heb met smaak het stukje over het verkeer gelezen! Jullie zijn duidelijk het Italiaanse verkeer nog niet gewend… Advies: gewoon meedoen dan loopt het als een trein en je knipperlicht moet je ook niet gebruiken, raampje open en met je hand geef je aan wat je wilt. Werkt goed.
Heel veel plezier in Italië en groetjes vanuit Macerata (Italië).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!