lambermont.reismee.nl

Gepeperde dag

Vandaag zijn we superactief geweest.
Om te beginnen hebben we uitgeslapen. Uiterst vermoeiend. Na 't ontbijt en de huishoudelijke klusjes gingen we boodschappen doen. Zeer emotioneel! Ik bedoel maar: al die foute taarten, koekjes en flessen drank negeren en met je bakkie magere kwark in 'n rij van 6 asocialen met 'n schofterig volle kar aansluiten.

Na dat lijden waren 'n paar capuccini op 't campingterras een weldaad. Maar ook aan een weldaad komt een eind. De badmeester zat in een nagenoeg leeg zwembad te suffen, dus togen wij 't bad in om de man bij de les te houden. Tevergeefse moeite, hij ging van 't suffen over naar whatsappen op zijn telefoon.

Doodmoe van 't baden bij flinke hitte, namen we toch nog de moeite allebei een kleine mini pizza 's van Schar te verorberen en een bak fruit weg te werken.
Gelukkig. Het was eindelijk tijd voor onze welverdiende siësta. Och, och, wat kan 'n mens lekker slapen na zo' n drukke en emotievolle ochtend.

Na de siësta gingen we even op kleerhangerjacht en daarna zijn we nogmaals op bezoek geweest bij de badmeester. Deze was inmiddels wakker.

We eten hier vrij laat en het eten was vanavond maar een gedeeltelijk sukses. Ik had nieuwe Italiaanse kruiden aangeschaft en dacht met deze mix net zo te kunnen strooien als met de mix van de Tiger. Ja, dat was dus even een foutje. We voelden ons net twee wandelende vlammenwerpers. En dat reeds na de 1ste hap. Enfin, er is voldoende koek, nootjes, chips en kwark aan boord om niet met 'n lege maag de koffer in te duiken straks.
Tijdens 't eten kwam de achterbuurvrouw aanschuiven voor 'n wijntje en nog een oude bekende van ons. Dat leverde leuke gesprekken op en we hebben tot 10 uur zitten kleppen. Toen barstte het onweer los. En zo kan 't gebeuren dat ik in de stromende regen en bij onweer lekker buiten onder de luifel zit.

Morgen komen de kinderen tegen 11 uur hier en lunchen hier. Daarna gaan we richting Sulzano waar het eerste feest morgenavond begint.

Debby

Veel plezier, hopelijk morgen weer onder de luifel vandaan!

Mien

Toch een doe dag geweest wat goed van jullie om de badmeesters waker te houden en een foutje met kruiden dat moet kunnen

Alie

Daar wordt men toch moe van allemaal!
En dat wordt ons allemaal ingepeperd.

Eva en wim

Tja, met de uit de hand gelopen strooiact, en dat moet bij de enthousiaste kookkunst kunnen, zullen de juiste en voldoende blusmiddelen zijn ingezet. Daadwerkelijke kunsten ten top. Geniet in de aanloop tot.