lambermont.reismee.nl

De trouwerij

We hebben prima geslapen vannacht en werden wakker met een stralende zon boven het meer. Het is inderdaad een plaatje hier en ons uitzicht is geweldig. Beneden wachtte ons een uitgebreid ontbijtbuffet met o.a. roerei en yoghurt en fruit. Dus glutenvrij ontbijten kon hier. Voor mij werd ook 'n glutenvrij broodje erbij gewarmd en daar zaten we: op 'n terras aan 'n meer heel chique te ontbijten.
Na 't ontbijt zijn we even naar de caravan gereden omdat we iets terug moesten brengen en iets op wilden halen. Bij terugkomst in 't hotel ontdekten we dat hetgeen we naar de caravan hadden willen brengen nog op bed lag. En hetgeen we hadden willen ophalen nog in de caravan lag. Ja! Herman is nog 'n keer gaan rijden en ik ben mijn nagels gaan lakken om op 't huwelijksfeest mooi te zijn. Tel dat op bij de schoonheidsslaapjes en je begrijpt: ik ben inmiddels oogverblindend:) :) :) :)

De rest van de familie lag inmiddels in 't zwembad. Ik was van plan geweest bij Nick in 't bubbelbad te gaan zitten. Dat is toch je reinste nachtmerrie: samen met je schoonmoeder in bad zitten:) :) :) :) Helaas had Bas mijn plaats al ingenomen:) :) :)
Tussen de middag gezellig geluncht met onze kinderen en daarna hard werken aan mijn uiterlijke schoonheid middels een slaapje.

Om 16.15 uur vertrok naast ons hotel de boot met bruiloftsgasten naar het eiland waar de huwelijksceremonie en het feest plaatsvonden.

Het feest was in 'n kasteel op 't eiland in het Iseomeer. Een ongelooflijk mooie locatie. Bij binnenkomst werden Herman en ik, Viviane en Wouter, verzocht mee, te gaan naar de bruid. Ik begreep meteen dat ik nooit geschikt zal zijn voor kasteelvrouwe: er zaten nergens leuningen aan die stenen trappen en ik had dus een helpende hand nodig.
En daar was Quinta. Een prachtige, oogverblindende bruid. Ik moest er een traantje bij wegpinken. En onze Eric in een prachtig blauw kostuum: mister Maffioso. Wat 'n schitterend stel.
Daarna was in de kasteeltuin de ceremonie. In de zon, de heren in kostuum, werd 't alras erg warm. Uiteindelijk hebben Herman en Gerrit(vader van Quinta) hun colbertje uitgedaan.
De broer van Quinta deed de hele ceremonie.
Het weer bleef mooi, dus na, 't officiële gedeelte kwamen de hapjes en de drank. Zeer luxe hapjes en voor mij een bordje glutenvrije hapjes. Uiteindelijk zijn we tegen 8 uur de tuin in gegaan waar lange tafels stonden. Op de tafels stonden stellages met bloemen eroverheen gedrapeerd. Het leek net 1 grote pergola. Tussen de bloemen hingen lichtjes. Naarmate het donkerder werd, werd het ook steeds sprookjesachtiger. De nodige mensen hielden tussen de gangen door een speech. Het eten was uitstekend en de wijn vloeide rijkelijk. Maar zoals aan alle mooie dingen een eind komt, kwam hier ook een eind aan. En wel in de vorm van een ongenadig zware onweersbui met regen. Het begon als 'n gek te waaien en iedereen schoot naar binnen. Het terras werd leeggehaald en het feest zette zich binnen voort. Muziek en dansen,praten en lachen.

Het is nu 23.40 en wij moeten met de boot naar de overkant van het meer. Maar 't weer is dus heel slecht en er vaart nu geen boot. Het wachten is op 't stoppen van de regen. En dan een sprintje trekken. Sprintje trekken.... Eh.... We moeten eerst naar de haven lopen door 'n straatje dat zeker 20% stijl is. Dat is 'n glijbaan straks, over die steentjes. We gaan 't beleven, misschien hebben ze hier wel luchtbedden waarop we naar beneden kunnen glijden....


Ons lijflied van vandaag: Kom uit de bedstee mijn liefste...

Reacties

Reacties

Eva en wim

Tja, het effect van die nagellak he, de waarheid mag gezegd worden en iedereen kan dat zeker onderkennen. Wat een feeerieke omstandigheden, vooor eeuwig in de geheugens gegrift. In een woord Prachtig. Wat een feest! Geniet en beste groet.

Cobie

Prachtig,prachtig!!!!

Mien

Als ik het zo lees was het echt een sprookje wat een ervaring om het meetemaken en wat fijn dat jullie genoten hebben en dat er rekening met jou is gehouden wat het eten betreft

Alie

Hoe moet dat straks weer wennen aan het gewone bestaan?
Eerst maar eens afkuren dan maar van dit hele sprookjes gebeuren.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!