lambermont.reismee.nl

Laatste dag in Iseo.

Een huishoudelijk dagje vanmorgen. Een paar wasmachines laten draaien, de Essalunga geplunderd, en tussendemiddag een groenteomelet gebakken.
Het zou vandaag 31 graden worden, maar het zal rond de 38 zijn geweest. Nu is 't 22.00 uur en nog steeds 30 graden.

Herman is vanmiddag door Eric in de boot genomen terwijl ik een paar uurtjes ging slapen. Ze zijn het Iseomeer op en over gegaan en rond 't eiland gevaren in een motorboot. Op het water is 't met die hitte aangenaam.
Toen ik wakker was hebben we een frisse duik genomen. Dat blijft toch wel bijzonder lekker: afkoelen in een zwembad.

Eric vertelde dat zijn schoonmoeder jarig was vandaag, dus voor het eten zijn we nog even op jacht gegaan voor een klein cadeautje.
Na het eten zocht ons Poolse buurjongetje(hooguit 4 jaar) contact. Ik vertelde dat ik Marieke heet en toen ik in de caravan stond hoorde ik ineens "Marie" roepen. Dat is toch lang geleden dat iemand me Marie noemde. Mijn peetouders en nichten noemden me zo.
Maar ik moest er wel om lachen. Het ventje blijkt geen gluten te mogen. Nou ja, wie kun je dan beter als buurvrouw hebben dan ondergetekende. Hij heeft me dapper geholpen een rol koek aan te vallen.
Nu ligt zijn kleine broertje te huilen. Het is een onmogelijke takkeherrie hier van de muziek van de kidsclub. En dat kereltje slaapt in 'n tent..... Ze vroegen of wij ook kinderen hebben. En waar of we ze gelaten hebben. Mijn antwoord is altijd 't zelfde : in de kelder!

Nu gaan we nog even het cadeautje naar Marjan brengen en dan slapen. Morgen rijden we 265 km naar een camping in de buurt van Bologna. Er staat ons een flinke hitte te wachten daar. Maar de camping schijnt op 500 'm hoogte te liggen, dus we hopen dat 't daar koeler is dan in de stad.

Speciaal voor Marjan Witzel is ons lied van vandaag "lang zal ze leven". Geluid aan en op de video klikken.

Reacties

Reacties

Mien

Leuk verhaal weer en een doe dag geworden en een nieuw vriendje er bij die je marie noemt welterusten slaap lekker goed uitrusten voor de rit morgen

Eva en wim

Wat een flink en aandoenlijk verhaal, erg leuk allemaal; hoe actief de dag voor beleefd. Geniet en beste groet.

Marjan

Ach wat leuk, Marieke. Dank je wel voor de speciale felicitatie en het kadootje! Goede reis en ik blijf jullie op de voet volgen.

Alie

Adío, Iseo.
Om nooit te vergeten: hoe mooi het was en hoe ver, hoe feestelijk en hoe heet,
hoe gezellig en hoe blauw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!