lambermont.reismee.nl

Op richting Bologna

Vanmorgen werden we wakker van lawaai. Ik kon 't geluid eerst niet thuisbrengen. Maar toen ik wakkerder werd realiseerde ik me dat het een stevige onweersbui en een even stevige plensbui was. Het was 8 uur.... Nou, daar werden we niet vrolijk van, dus we hebben ons nog lekker een uurtje omgedraaid in bed. Maar, aangezien we vandaag verder zouden trekken was er om 9 uur geen ontkomen meer aan: uit dat bed!
Ja, en dan gaat "de trein in werking". We hebben een perfecte samenwerking, dus ontbijt maken, brood en koffie en fruithap voor onderweg maken. Kussens in de auto, de huishoudelijke klusjes doen, en dit alles onder het toeziend oog van Casper, ons Poolse buurjongetje. Af en toen riep hij enthousiast Herman of Marie en toe Herman de wagen aan de auto ging koppelen kwam hij met zijn papa kijken.

Voor we weggingen hebben we nog 'n koffietje gedaan met Eric en Quinta. We vonden het heel leuk om te zien waar Eric en Quinta zo enthousiast over zijn, de omgeving etc. en de warmte te ervaren van "het nest" waar Quinta uit komt.

De rit ging naar San Martino waar in de bergen een mooie naturistencamping ligt. Onderweg veel passerend vrachtverkeer. Een auto met caravan mag maar 80 km per uur rijden, vrachtwagens 85 km. Dus die passeren aan 1 stuk. Neem daarbij de enorme korte lontjes van de Italiaanse autobestuurders, het lak hebben aan richtingaanwijzers, snelheid, hoffelijkheid of ritsen en vooral de motoren die je rechts passeren en ineens vanuit 't niets opduiken. Dubbele belijning, doorgetrokken lijnen, echt het zijn hele aardige mensen totdat je ze achter het stuur van een auto zet.

De camping is mooi (iets van 500 'm hoogte) en ligt schitterend. Het uitzicht, de ruimte, de vriendelijkheid en de stilte.
Er is een winkeltje met natuurproducten, 'n wasmachine, zwembad. Als je iets wilt kopen dat pak je het gewoon zelf en schrijf je in een schrift je naam en aankoop. Idem met het wasmachinegebruik. Bij weggaan reken je alles af.
Omdat er geen lantaarns op 't terrein zijn, hebben we de feestverlichting opgehangen. De temperatuur is hier zeer aangenaam. In tegenstelling tot Iseo koelt 't hier aangenaam af 's avonds.

Ons lijflied van vandaag, te beluisteren op deze site bij "video' 's" is een zeer toepasselijk lied :het hele zakie loopt in zijn nakie.

Mien

Wat naar rijden levens gevaarlijk je moet ogen van voren en achter hebben dat mensen zo anders kunnen zijn als ze achter het stuur zitten maar jullie zijn weer heel aangekomen

Eva en wim

Mooi verslag met nauwkeurige uitleg van verkeersregels en de inmiddels bekende afwijkingen hiervan in de praktijk. Dynamisch gebruiken op vele punten. Prettig dat jullie op zo'n mooie camping zitten met een koeler klimaat en voldoende ventilatie alom. Geniet en beste groet van ons.