lambermont.reismee.nl

Fik

Het is hier, ondanks de hoge dagtemperatuur, 's nachts zo koel, dat we de airco uitzetten en de ramen los. Hiermee hebben we ook geen last meer van 't lawaai van de airco.

We stonden rond 8 uur op en na onze dagelijkse klusjes besloten we een stuk te gaan rijden in het natuurpark waar de camping aan ligt. De hele rit deed ons denken aan een bepaald deel van de Eifel. Te stijl om te lopen, maar zo groen en mooi. Uitzichten die echt fantastisch waren. Uiteraard hadden we onze boterhammetjes voor onderweg gesmeerd (Krent&Co weet je wel), maar vergaten we de tas met de lunch mee te nemen! Ach, dat was nou jammer. Die arme eenzame broodjes.
Nu is glutenvrij eten 'n ding overal, maar we ontdekten dat we de meeste kans van slagen hebben bij 'n restaurant annex hotel.
En laten we nou toch zo' n etablissement tegen komen... Jaaaaaaa! We konden neerstrijken en bestelden allebei vis met een salade. Uiteraard 'n glaasje wijn om de droge kelen te smeren en 'n liter water om de doorstroming te bevorderen. Kanonnen, wat was dat lekker.

We vervolgden onze weg om even bij vriend Carrefour langs, te gaan. Helaas! Een CarrefourTJE. Nee, daar hebben we niets aan, dus we zullen het vanaf nu met de Conad moeten doen. Wellicht hebben we nog 'n keer 't geluk een grote Essalunga tegen te komen. Daar hebben ze namelijk hele lekkere inktvis voor op de plaat.
Na al deze activiteiten reden we naar de camping, waarbij we voorafgegaan werden door de brandweer. Deze reed gelukkig de camping voorbij......stelletje sukkels zijn wij. Ze rijden ons voorbij maar wel op de weg naar de camping.... Dus..... Ja, we zitten bij 'n natuurbrand in de buurt. De brandweer kwam vertellen hoe 't zat, iedereen moest op 't pleintje blijven. Dat laatste hadden wij gemist, dus we hebben de boodschappen in de caravan gezet. Er was niet direct gevaar, dus geen paniek. 1 uur later klonk de kreet "brand onder controle".... Ja, me hoela!! Inmiddels rookt t dapper, brandweerwagens blijven aanrijden en de blushelikopters zorgen voor veel lawaai.

Enfin, we besloten dan maar te gaan zwemmen. Nat fik je toch minder goed dan droog nietwaar. Daarna hebben we 'n fles bubbels losgetrokken. Momenteel lijkt 't of de blushelikopters weg zijn. Maar het rookt daar dapper deur. Lager op de helling zijn bewoners geƫvacueerd.

We gaan 't beleven. Voor de zekerheid zetten we 'n tasje met kleding en alle papieren klaar, zodat we in geval 't nodig is met de auto kunnen vertrekken. Uiteraard is de caravan dan van latere zorg.
Maar voor 't zover is gaan we eerst nog lekker eten van de plaat.

Aanvulling: er is zojuist al 2 keer een blusvliegtuig overgevlogen om water te dumpen. Zie foto. Het vliegtuig vliegt lager dan dat wij op de berg zitten.

Aanvulling:ze blijven aanvliegen, net als de brandweerwagens bleven komen.

Eva en wim

Wat een verhaal weer, spanning en avontuur ten top. Linke boel dat vuur masr goed dat alles zo disciplinair wordt aangepakt. Verstandig dat jullie zo voorzichtig zijn. Take care.

Mien

Wat een mooie dag was lekker gegeten en terug toch wel angstig hopen dat het allemaal meevalt

Alie

Heb je tot dusver alles overleefd, wordt het vuur jullie nu na aan de schenen gelegd! Wat is op reis gaan toch gevaarlijkā€¦ā€¦

Marjan

Heb je de docu My Octopus Teacher (Netflix, misschien ook op andere streamingsdiensten) gezien? Beslist doen. Je eet uit eerbied voor zoā€™n prachtig dier nĆ³Ć³it meer inktvisā€¦.. ?