lambermont.reismee.nl

De geknipte campinggast

Toen wij gisteravond terug naar de camping reden was de zon reeds ondergegaan. Straatverlichting is een luxe die we in Nederland vrijwel overal hebben, maar hier is dat vaak niet aanwezig. Toen we de smalle weg naar de camping omhoog reden zagen wij plotseling 2 reeën in de berm staan. Gisteren hadden we ook al een ree gespot, maar dat zijn tot nu toe de enige keren dat we wilde dieren hebben gezien. Horen doen we ze wel: gedurende de gehele dag en nacht is er een continu koor van cicaden. Deze beesten moeten zelf wel een gehoorbeschadiging hebben.

Vanochtend zijn we heel rustig opgestaan. Het heeft gisteravond en vannacht een heel klein beetje geregend. Niet dat de natuur daar wat aan heeft gehad, maar daardoor was het voor het eerst sinds weken bewolkt. En niet meteen heel erg warm. Een ware verademing. In onze gevoelswereld was het zelfs wat fris. Dus hebben we wel buiten ontbeten, maar wel met kleding aan om de frisheid te trotseren ?. Omdat we voor vandaag geen plannen hadden gemaakt, hebben we dus ook maar heerlijk weinig gedaan. We hebben wel uitgezocht hoe we eventueel met het openbaar vervoer naar Florence zouden kunnen komen. Want met de auto daar naartoe is eigenlijk uitgesloten. De binnenstad is zeer autoluw. Zonder vergunning mag je daar niet rijden. En parkeerplaatsen aan de rand van de stad zijn schaars. Maar het OV in Italië is toch iets anders dan in Nederland. Geen frequente dienstregeling en nauwelijks intercities. Per uur 1 trein die kant op en die stopt overal. Inclusief autorit naar een station zijn we iets van 3 tot 3,5 uur bezig om er te komen. Dat is te veel gevraagd. Dus gaan we kijken of Bologna eenvoudiger te benaderen is.

Na het middageten stelde Marieke voor om de haarbos van Herman eens onderhanden te nemen. Die was weelderig geworden de afgelopen 2 maanden. Dus midden op de camping op de stoel gezet, baardtrimmer erbij en meegenomen haarscharen en kammen. En meneer is als herboren keurig gekniptonder de schaar vandaan gekomen.

Na het middagdutje zijn we weer lekker op het terras een koffie gaan halen. Het is nu heerlijk weer. De temperatuur zal iets van 25 zijn. Maar omdat we de afgelopen maand alleen maar 30+ hebben meegemaakt ervaren wij dat eigelijk als iets te fris. Terwijl andere campinggasten die hier net zijn het als behagelijk ervaren. We hebben dus opeens begrip voor mensen die uit de tropen komen en die onze zomerse temperaturen van 25+ trotseren met dikke kleding.

Vanmiddag was er een storing in de watervoorziening. Daar hebben we weinig last van want in de caravan hebben we een een grote watertank van 40 liter.

Omdat we tenslotte ons hebben voorgenomen om vandaag niets te doen (of eigenlijk niet hebben voorgenomen iets te doen ?) zijn we aan het einde van de middag maar lekker een glaasje gaan drinken op het terras. Dat leek ons wel een goed plan.

Na het avondeten en de thee heerlijk buiten zitten lezen.

. Mien

Lekker een dag niks doen is ook lekker en.dan maar kapster spelen en herman heb.daar alle vertrouwen in en terras pakken is ook oer gezellig

Mien

Wat.ziet herman er geweldig uit met zijn haar heb je goed gedaan marieke

Eva en wim

Doordachte weergave van activiteiten die zo beperkt bleven, een ware gave en met nodige spanning zodat lezen weer een genoegen was. Beste groet en geniet.

Alie

Dolce far niente.

Eh..heb je al eens bekeken of er georganiseerde dagexcursies bestaan die de hele uitstap voor jullie regelen kan?
Gewoon instappen en meegaan..en je weet keer wel hoe druk het in Florence is?
Zonder reservering kom je nergens in.
Maarrre, eigenlijk mag je Florence niet overslaan als je al zo dicht in de buurt bent.