lambermont.reismee.nl

Op naar het Eldorado.

Vanmorgen om half 11 vertrokken van de mooie camping op de berg richting Pisa. We hebben hier een camping met een privé strand. Het geheel wordt aangemerkt als "een eldorado". Als ik zoiets lees ben ik meteen op mijn hoede.....en terecht blijkt nu.

De reis verliep voorspoedig. Het eerste stuk reden we over de oude A1 richting Bologna. Er waren amper andere weggebruikers, maar toch ontstond er weer een file....achter ons. Weer een aantal Italianen zwaar gefrustreerd omdat wij ons aan de snelheid hielden, waardoor zij niet konden racen.
Het landschap veranderde van bergachtig naar vlak. Dat vlakke was in de buurt van Pisa. Opvallend waren onderweg de enorme boomkwekerijen die we zagen. Zo tegen 2 uur waren we in "het eldorado"....

We hebben een grote plek en die is aan beide kanten inderdaad afgezet met struiken. Helaas niet mooi bloeiend zoals er op de site staat, zelfs niet groen...ze zijn geel door droogte. De grond is zand, dus ons nepgrastapijt komt hier goed tot zijn recht. Warm water om af te wassen kost 20 cent per bakje.Douchen 50 cent en daarvoor had ik koud water ...ja,teveel mensen die tegelijk een douche gebruiken levert enkele koud water op. Daarnaast kun je je kont amper keren in dat hokje en is er 1 haakje om je spullen aan op te hangen. De parasollen en bedjes aan t strand die je verplicht moet huren als je Daar will liggen kosten 20 euro p.p. Ik hou niet van t strand, riep ik meteen. Maar de shuttle bus naar t strand is gratis. Jammer dat gezinnen met kinderen daar niets aan hebben, kinderen kunnen niet eens fijne spelen op dat strand. Nu heb ik tot op heden nog geen knallende muziek gehoord en ik ben benieuwd of dat op zaterdagavond wel zo is. Ook het zwembad, waar je zowel 's morgen's als 's middags 1 euro p.p. moet betalen, mag je niet je eigen stoeltje meenemen.

Komende dagen zullen we gebruiken om een wandeling richting (of in) Livorno te maken en we gaan in Pisa kijken. Herman heeft een mooie route in zijn hoofd om te gaan rijden, dus we zullen beslist t nodige zien. En het eldorado....ach,we hebben ons eigen plekje in en bij de caravan en sluiten de boze buitenwereld gewoon uit.

Mien

Fijn dat de reis goed was jammer dat je alles moet betalen als je daar voor niks mag staan en je moet dan betalen dan is het anders maar gaan jullie maar genieten van andere leuke dingen

Alie

Eldorado ? Lambermont lamentari .

Marieke L.

Haha Alie, inderdaad: lamentarie. Maar we kunnen we erom lachen. Geef toe,hoe zot is het dat we eventueel bezoek dat wil komen 48 uur van tevoren schriftelijk moeten aanmelden...Niet meer dan 2 personen ...Nee,we zijn niet gek Alie. Als jij op bezoek komt hier zeggen we niets, we pikken je op buiten de poort en wandelen om het poortwachtershuis heen met je:):):). Echt, hier kun je lachen en dat doen de campinggasten Dan ook!

Eva

Bij deze, je kunt ook gewoon googelen: https://www.facebook.com/SpiaggiaPubblica

Eva

Dit strand is dus (bijvoorbeeld) het "eigendom" van iemand of een organisatie en die gaat dat weer verhuren etc. Heb ik ooit begrepen dat in Italië veel zaken op die manier geregeld zijn?

Eva en wim

Wat een ervaringen en observaties. Verhaal kwalificeert voor beoordeling door de lokale en nationale toeristenorganisaties. Beste groet en geniet. Let op de kleine uitgaven daar.