lambermont.reismee.nl

Hij staat scheef!

Vandaag begon weer als een prachtige dag zoals we die de hele vakantie al meemaken. Prachtig weer en gelukkig zijn de voorspellingen niet met die hoge temperaturen. We willen vandaag naar Pisa. Naar die overbekende toren. En Pisa ligt hier min of meer om de hoek. Dus echt haast hebben we niet. We hebben eerst nog met de hand een was gedaan. Makkelijk zat en het droogt hier supersnel.

In Pisa hadden we snel een parkeerplaats gevonden vlakbij die toren. Echt maar 5 minuten lopen. En ja hoor: voor al die mensen die er nog aan twijfelen: het ding staat scheef. En overal zie je mensen foto’s compositeren waarbij ze verwoede pogingen doen het ding voor omvallen te behoeden. Althans: zo lijkt dat op de foto’s. Herman vond dat maar niks. Dus die draaide het om: hij deed zijn uiterste best om die toren nog schever te laten staan. Zie de foto’s. Of dat gelukt is?? Nou ja, als-tie morgen omvalt weten we hoe dat komt.

In Pisa zijn eigenlijk maar 3 gebouwen die oud en van belang zijn: een grote doopkapel, een kathedraal en die toren. Gelukkig staan ze vlak bij elkaar. Dat scheelt in het lopen.

De kathedraal was door de ene deur naar binnen en door een andere weer naar buiten. Binnen stond een soort cipier die moest beoordelen of vrouwen wel kuis genoeg gekleed waren. Heel bijzonder en nergens staan de normen beschreven. Een baan om van te watertanden voor al die mannen die graag naar vrouwen gluren. De man kon ongegeneerd naar iedere vrouw kijken. Je mocht binnen geen foto’s (waarom niet??) maar met een telefoon is dat zo geregeld. Dus jullie kunnen meegenieten. Na deze bezienswaardigheden hadden we Pisa eigenlijk wel gehad. Botsman had gisteren ook al gezegd: Pisa is niets. Lucca is alles. Tja. Het is net wat je belangrijk vindt.

Ondertussen betrok de lucht nogal en omdat de was buiten hangt zijn we terug naar de camping gegaan. Daar was de was droog en gelukkig nog geen regen geweest. Nou viel die regen heel erg mee. Stelde niets voor.

‘s Middags hebben we nog het beddengoed gewassen en voorbereidingen gemaakt voor een heerlijke maaltijd op de bakplaat.

Mien

Wat fijn dat het op loopafstand niet ver was dus de bostman had gelijk maar wat jullie wauwen zien heb jullie gezien morgen lees ik in de Telegraaf man opgepakt die de toren heeft omgeduwt

Eva en wim

De Botsman heeft de juiste info gegeven dus heeft dat bezoek ruim tijd gelaten voor de was en een uitgebreide maaltijd.....en enkele lekkere glazen wijn. Proost.

Eva

Leuke dag dus!