lambermont.reismee.nl

De bergen van Toscane

======
Vanochtend hebben we pas de foto’s van gisteren kunnen uploaden. Dus ga daar nog even kijken. De foto’s van vandaag? Geen idee wanneer die te zien zullen zijn.
======

Vandaag hebben we een bergrit gemaakt. Eigenlijk was het plan de marmergroeve te bezoeken, maar ik heb n slechte nacht gehad.

Toen ik net ingeslapen was, werd ik wakker van vuurwerk...Welke gladiool gaat er met deze droogte vuurwerk afsteken???? Rotjes, Ander vuurwerk.....Herman zei dat er een of ander feest was en dat het vuurwerk wellicht traditie was.... nou, dat was dan zeker een feestje voor :" brandweer,ambulances en politie, en schieten met kleurrijke munitie".

Wat een oliebollen! En jawel, nadat t stopte en ik opnieuw in slaap viel,werd ik n kwartier later wakker van de brandweersirenes. Deze hebben urenlang met sirenes rondgereden (zeker tot half 4), blijkbaar was er n flinke fik en dan komen ze uit alle plaatsen helpen.

Gisteren waren we in Pisa en hoewel die toren scheef staat en er een kathedraal op het terrein staat, verbaast het mij dat Pisa altijd als een van de eerste steden genoemd wordt als het over Italie gaat. Er zijn zoveel andere stadjes en plekken die veel mooier zijn. Maar die scheve toren houdt mensen blijkbaar al jaren en jaren bezig.

We zijn dwars door Pisa en Lucca heen gereden vanmorgen om naar de bergen te gaan. Zoals we nu reden zag je hoe enorm die stadswal van Lucca is. De weg was prima te berijden in de bergen en we zagen diverse piepkleine dorpjes. Maar ja,piepkleine dorpjes hebben piepkleine straatjes of helemaal geen straatjes....in verschillende dorpjes werden de huizen verbonden door trappen, piepsmalle trappen...De huizen leken als het ware tegen de bergen te zijn aangepakt. 1 dorpje had alleen maar huizen die allemaal uit hetzelfde natuursteen waren gebouwd. Het dorpje was daardoor 1 met de bergen, dezelfde kleur.

Herman had n restaurant gezien op internet en wilde mij trakteren. Maar restaurants in de bergen liggen vaak aan zijweggetjes van zijweggetjes.....wij begrijpen inmiddels echt wel waarom die Italianen graag in piepkleine autootjes rijden...ter compensatie daarvan blazen ze op de weg hun ego giga op. We raakten op zo'n weggetje met nog n auto voor ons. Er kwamen tegenliggers aan......Dat we er zonder deuken vanaf zijn gekomen mag n wonder heten. Maar helaas waren de parkeerplekken vol bij het restaurant,dus moesten we dezelfde weg terug.....Ik heb gezegd dat ik vele maken liever mijn crackertjes met n flesjes water ergens aan de kant van de weg nutting, dan nog 1 keer zo n gladiolenrit op zo n weggetje te moeten maken. Het is het mij niet waard, enkel en alleen voor n hap eten.

We waren rond half 4 bij de caravan en ik ben eerst gaan slapen. Daarna hebben we min of meer gezellig met onze vrienden de wespen bij de caravan gezeten en inmiddels komt er slecht weer aan.We hebben geen internet op de camping, DAT is pas een ergernis. Kortom: we moeten zo nog even n stukje rijden om dit verhaal op internet te krijgen.

Reacties

Reacties

Mien

Dat was dan weer een spannende dag maar hoop toch genoten welterusten slaap lekker hopen dat het rustig blijft

Eva

Klinkt gezellig! Elke dag iets nieuws. Met dank, wij genieten?

Eva en wim

Wat een spannend verhaal weer, dwingt snel tot prettig lezen. Gelukkig komen de mooie woorden oliebollen en de gladiolen ook aan de orde, naast alle bezwarende dingen die het leven op een camping net zich brengen. Wel fijn dat de instanties zo actief voor de veiligheid zorgen. Beste wensen en geniet. Overigens, waardevolle aanvullingen van de fotoreeks hoor.hier

Rita r

Wel echt lachen zeg. Lies.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!