lambermont.reismee.nl

De optimist

Verbazingwekkend hoe optimistisch mensen kunnen worden als ze ons in onze auto zien. Inmiddels hebben we op deze reis al 3 mensen ongelooflijk optimistisch (en dus blij) gemaakt, met enkel onze aanwezigheid in een mooie auto met Hollands kenteken. Het optimisme van die mensen blijkt uit hun gedachten dat wij klakkeloos reparaties aan hun auto cash gaan betalen, als zij zeggen dat wij hun auto hebben geramd. Vanmorgen dus optimist nr 3.

We zouden volgens ons beslist opgelicht zijn. We stonden geparkeerd in een rij langs de weg om internet te raadplegen. Bij het weer wegrijden hoorden we een klap. Klonk als iets dat tegen de auto aankwam. Klonk als een vogel. Dus niet gestopt en doorgereden. 5 km verderop gestopt bij een McDonalds. Stopt een golf gti achter ons en de Italiaan beweerde dat: wij bij het wegrijden met ons rechterachterportier zijn linkerbuitenspiegel geraakt zoudenhebben. ??? Dat is zo raar! Probeer dat maar eens uit te voeren. Dat lukt je niet! Dan moet ik zo raar en zo ontzettend dicht langs die auto zijn gereden. Dat lukt niet. Dan zouden de spiegels elkaar hebben geraakt. Zelfs wanneer hij zijn linkerportier zou openen lukt dat niet, want de achterkant van het portier komt heel snel buiten de spiegel. Wat wel raar was: er zat een zwarte veeg op onze auto die er eenvoudig af te halen was. Kras? Nee. Deuk? Nee. Wat is er precies gebeurd? Geen idee. Zijn spiegelglas was gebroken en het uit- en inklappen van de spiegel ging niet meer. De chauffeur kwam meteen met een rekening van de rechterspiegel. Hij had het eerder gehad. Was 197 Euro. Of ik dat even wilde betalen. Nee! Toen hoefde ik nog maar 100 te betalen: fifty-fifty. Nee! Ik wil een schadeformulier invullen. Dus kom uit die auto naar de Mac voor een kop koffie en invullen. Nee, no papers. Jawel: wel papers! Nou, en toen hoefde het opeens niet meer en reed meneer weg. Dus: oplichterstruuk!!! Spiegel was natuurlijk al lang kapot. Domme buitenlander betaalt wel. Nee dus.

Maar wat nu die streep op de auto heeft veroorzaakt? Zijn spiegel vertoonde trouwens geen sporen van contact met mijn auto. En die streep kon ik zo wegvegen.

Toch mooi dat de man gedurende zeker 20 minuten zo'n geweldig blij gevoel van optimisme heeft gehad vandaag. We hebben onze goede daad weer verricht.

Dit soort verhalen hoor je wel eens, maar het blijkt dus inderdaad te gebeuren.

Daarna zijn we dus bij de Mac koffie gaan drinken en hebben later 'n frietje gegeten, en ondertussen hebben we internet kunnen gebruiken om dingen te regelen.

We hadden 'n paar dingen nodig uit de supermarkt. De supermarkten hier verschillen qua inrichting overal. Dus de ene Essalunga heeft alle dieetspullen of glutenvrije spullen netjes bij elkaar staan, de andere heeft ze verspreidt over de hele winkel. Helaas was dit er een die aan verspreiding doet. Leuk als je 'n kind hebt dat glutenvrij moet eten. Dan kun je als verjaardagsfeestje met 'n groep blagen zo' n Essalunga ingaan en dan heb je allemaal leuke opdrachten. Bv zoek glutenvrije koekjes, 2 verschillende soorten etc. Die winkels hebben brede paden, je geeft al die kinderen zo'n winkelwagentje en dan is 't natuurlijk "wie als eerste alle boodschapjes heeft mag gratis 10 keer met de lift(of zoiets). Reken maar dat ze lol hebben?.

Morgen een nieuwe dag en nieuwe belevenissen.

Eva en wim

Tja, het blijkt maar weer dat de aanvankelijk opgewekte vrolijkheid en sympathie de later optredende problemen zich soepeltjes laten oplossen, een impliciet voordeel van jullie verschijning dus. Ja, en dan het bepalen van oorzaak en gevolg van clshes, is werkelijk kundig recherchewerk

Eva en wim

Wel duidelijk he, geniet en beste groet.

Alie

Die Italianen toch!

Mien

Dat was weer spannend en de man had niks verdiend die moest ander slagtoffer zoeken op naar morgen wat er gaat gebeuren

Marjan

Never a dull moment!

Tanneke

Wat een pech voor die knaap, moest hij weer op zoek naar een auto met niet Italiaanse platen. Ach het is hoogseizoen dus genoeg potentiële “slachtoffers”. Gelukkig hebben wij dit soort akkefietjes op onze Italië reizen nog nooit meegemaakt. Koffiedrinken bij de MacDonalds lijkt mij voor een Italiaan heilig schennis. ?

Mien

Wat een prachtige foto's