lambermont.reismee.nl

Castiglione del Lago

Vanmorgen vertrokken we om half 11 van de camping bij Pisa. We waren eerst nog even naar 'n postkantoor op de boulevard geweest om 'n brief van een postzegel te voorzien. Het was 'n verstandig plan van ons om afgelopen woensdagavond de hele buitenboel al op te bergen. Geen natte zooi mee.
Gisterenavond zei Herman om 9 uur dat hij nergens op de komende 2 campings 'n wasmachine kon traceren. Dus hup, beddengoed van 't bed (hadden we 5 nachten op geslapen) en om kwart over 11 lag alles schoongewassen weer in de kast.
Nou, arriverderci akelige camping, we komen nooit meer terug. En daar gingen we.

We zagen onderweg overal om ons heen inktzwarte luchten, maar wij moesten er precies tussendoor richting de blauwe lucht. Het leverde ons 1 vette regenbui op, maar verder niets.
Het gebied waar we doorheen reden was deels wat vlak en deels golvend landschap. Soms 'n stukje industrie, maar vooral overal schilderachtige dorpjes met kasteeltje en torens in de heuvels. Een lieflijke omgeving. We gaan de komende dagen dan ook rondtoeren en diverse stadjes bekijken.

Zo tegen half 2 kwamen we op de nieuwe camping aan. Camping Badiaccia. Wat een verademing. Het is een all inclusive camping, waarmee ik bedoel dat 't douchen, zwembad, warme water bij 't afwassen en de elektra is inbegrepen bij de prijs. Dat was bij de vorige camping dus niet 't geval en moest je elke keer voor iets apart betalen.
De camping is groot en ligt aan een meer waarvan het water drastisch gezakt is. Varen met de bootjes is er niet meer bij. Deels staan er huisjes op de camping, maar een groot deel is bestemd voor campers, tenten en caravans. En het zijn mooie ruime plaatsen. We kozen een andere plek uit dan voor ons was gereserveerd, omdat die eerste plek tegenover de kidsclub en de teenclub lag. Met mijn huidige oorproblemen is dat een ramp.
Bijzonder is dat er speciaal voor kleuters een aparte badkamer is. Deze is voorzien van miniatuurtoiletjes, kleine douches en opgevrolijkt door leuk beschilderde deurtjes overal.
Daarnaast zijn er speciale babyrooms. Met een babybadje en douche, aankleedtafel en kinderstoel. Dit hebben we nog niet eerder aangetroffen.

Vlak na aankomst barstte er 'n heftige bui los. Toen 't droog was zagen we een ouder echtpaar met camper klungelen. 't bleek dat de camper door de modder vastzat. Nou, daar weten wij ALLES van..... 6 jaar geleden waren wij in Zweden waar ons dit op 'n afgelegen camping in de bergen gebeurde..... Wat een nachtmerrie.
Enfin, Herman bood zich aan als sleepdienst en net toen hij de kabel wilde bevestigen kwam er een Italiaan die zei "ik regel een tractor, wacht maar". En zo werd de camper uit de bagger gesleurd.
Wij hebben onszelf vervolgens op het terras op de camping gezet met 'n glas wijn.

Inmiddels hebben we gegeten, onze moeder gebeld en de feestverlichting hangt aan de caravan. We overwegen hier 10 dagen te blijven ipv 5 dagen, en de volgende camping te annuleren. Er is veel te zien in de omgeving en de camping is mooi. Morgen beslissen we hier over.

Mien

Wat. Fijn dat het een geweldig camping is en dat er veel te zien is

Alie

Schitterende camping, zag ik op Google maps en een omgeving waar je zeker wel een poosje kunt verblijven.
Heel veel genoegen. Ligt Perugia een beetje bereikbaar?

Eva en wim

Wat een leuk verslag en alles in detail weer vastgelegd. Positief dat jullie na de moddersleur weer overgingen tot het drinken van een goede fles. Geniet van deze mooie omgeving. Beste groet.

Tanneke

Wat fijn om te lezen dat jullie deze keer een all-inclusive camping hebben gevonden op een mooie plek. Julliemervaring bij Pisa is echt vintage camping. Dat was ooit dat je voor warm water muntjes nodig had. Gelukkig hebben de meeste campings in Italië dat afgeschaft. Mochten jullie nog op zoek zijn naar een camping zonder animatie en dagelijkse luide muziek, dan is misschien deze website interessant
Dit zijn echt leuke en goede campings en wellicht zit daar iets tussen waar jullie ook blij van worden. Nog veel plezier bij Castiglione del Lago

Tanneke

Correctie: https://kleinecampingsitalie.eu/
Dan heb je alle kleine campings over heel Italië en kan je zelf de regio uitkiezen

Herman en Marieke Lambermont

Dankjewel Tanneke. Dat slaan we op voor komend jaar.