lambermont.reismee.nl

Bijzondere delicatessen...

Vanmorgen stonden we tegen 9 uur op. We hadden besloten de dekentjes te gaan wassen. Er zijn verschillende wasmachines hier, maar ook veel wasgrage luitjes. Gelukkig liepen we net iets harder dan 'n andere mevrouw(lang leve onze lange benen en tante Sidoniavoeten), en om 11 uur waren de spullen schoon.

We reden naar Castiglione del Lago en parkeerden de auto vlak voor het oude centrum. Er zijn drie poorten die toegang geven tot het centrum en het dorpje behoort tot een van de mooiste dorpjes van Italië.
Voor je bij de Porta Senese bent, moet je eerst een brede trap omhoog lopen. Een flinke klim die gelukkig wordt beloond met een prachtig uitzicht, tot zelfs diep in de regio Toscane.

Eenmaal onder de poort door, kom je in de hoofdstraat van Castiglione del Lago, de Via Vittorio Emanuele. Al wandelend worden bijna al je zintuigen geprikkeld door de vele delicatessenwinkels.
Er hangen diverse worsten met de vreemdste namen, zoals cojonidimulo (‘ezelskloten’) en palle del nonno (‘opa’s ballen’). Zie fotoos
Overal zijn terrasjes, kledingwinkels, restaurantjes etc.

In het centrumpje is een gezellig plein met een fontein en terrasjes. Dat was 'n mooie plek om onze ochtendkoffie te scoren.
Na de koffie liepen we verder. Aan het eind, bij de stadswal, staat de driekantige toren en het Palazzo della Corgna, een16e-eeuws paleis met sierlijke muurschilderingen en plafonds.

We besloten om half 2 boodschappen te gaan doen en bij de caravan te lunchen. We zagen op die terrasjes allemaal lekkere dingen, maar 't was mij te riskant ivm de gluutjes.
Op naar de Conad. Daarna naar de Lidl en vervolgens naar de Coop. Nee, we liepen geen reclames af, maar zochten 'n paar speciale dingen. Wat denk je???? Nergens 'n fles olijfolie in plastic fles te scoren! En nergens mijn lievelingsolijven te vinden.
Er restte ons niet anders dan naar de caravan te gaan om daar een lunch aan te vallen.
En die smaakte prima(zie fotoos).

We verlengen deze camping dus en Herman heeft de volgende camping afgebeld. Er zijn hier zoveel mooie dorpjes en stadjes in de omgeving. En ook gewoon 'n dag 'n mooie autorit maken of niets doen kan hier prima.

Het avondmaal was simpel en lekker. Spaghetti met gebakken mosselen, tomaat en verse basilicum. En uiteraard een lekker glas wijn.Morgenweer verder.

Miem

Best interessante dag en bijzondere namen voor de worsten

Jeanne

Wat een gezellige en mooi beschreven berichten! Fijn dat jullie zo genieten. Wij gaan morgen via TArragona naar Frankrijk en blijven daar nog een week.
Goeie reis verder ?

Eva en wim

Wat een dynamische dag weer, van hectiek op de camping tot mooie wandeling in rustig en mooi plaatsje en dan de culinaire klapper op de camping, alles door eigen toedoen, en kennis! Zo ie iedere dag een genoegen. Beste groet van ons.

Theo en Jeanne

We genieten elke dag van jullie mooie verhalen, bundelen en een boek van maken zouden we zeggen.
Wij zijn ook nog op vakantie, deze keer met de auto. En via ons Arjan in Alicante naar het hete zuiden. Op een prachtige camping in de bergen. Onze 4e week is begonnen en we laten ons weer afzakken naar het noordoosten. We zijn nu in Tarragona en gaan via het centraal massief weer richting Nuenen waar we over enkele weken weer uit hopen te komen
Nog heel veel plezier jullie.