lambermont.reismee.nl

Donkere wolken

Nu waren we, toen we hier op de camping aankwamen, zeer bewust zo ver mogelijk van de kinderanimatie die op de camping wordt gegeven en de teenclub gaan staan. Dat om de eventuele vanzelfsprekende geluidsoverlast tot een minimum te beperken. Dat heeft de eerste nacht prima gewerkt. We hoorden in de verte wel iets maar dat was niets in vergelijking met de camping in Sassabanek. Dus dat was fijn. Alleen bleek gisteravond dat aan de andere kant van de camping, maar dan wel buiten de camping, er een uitgaansgelegenheid is die de hele avond tot na 01:00 op zeer luidruchtig niveau live- en gedraaide muziek ten gehore liet brengen. Dat was nou jammer. Maar goed, het was zaterdagavond dus we gaan ervan uit dat het de volgende avonden niet zal gebeuren. En het waren gelukkig niet allemaal Italiaanse schlagers maar ook nummers die bij ons bekend waren.

De volgende ochtend wederom lekker lang uitgeslapen. Er werd nog even door ons getwijfeld of we een volgend stadje zouden bezichtigen, maar dat kunnen we beter buiten het weekeinde doen. Dan is het ongetwijfeld rustiger. Dus hebben we ons vermaakt met lekker niets doen, koffie drinken op het terras en een inspectie-ronde op de camping. Evenals bij het meer van Iseo is het water in dit meer door een tekort aan neerslag een heel stuk lager komen te staan. Volgens zeggen 1,5 m. Nu is er hier op de camping ook een haventje. Maar dat mag die naam niet meer dragen. Domweg, omdat je er met een boot niet meer kunt komen (zie foto’s). Het is triest om aan te zien. Het is te hopen dat de komende jaren de neerslag weer op een normaal pijl komt.

Voor de lunch heeft Marieke weer dezelfde overheerlijke maaltijd van sla, tomaatjes, vleeswaren en mozzarella gemaakt. Buitengewoon smakelijk en heerlijk verfrissend bij dit warme weer.

De warmte is trouwens toch een stuk minder dan vorige maand en begin van deze maand. Dat is wel heel fijn, want daardoor zijn we veel actiever. Het zwembad zijn we nog niet in geweest. Daar hebben we nog geen behoefte aan gehad. Juist door die gematigde temperatuur.

Na de middagdut betrok het weer opeens. Rondom ons heen werd de lucht zeer donker. En op de buienradar kwam het nodige op ons af. Het onweerde heftig om ons heen en er was heel veel wind. Omdat er diverse kampeerders niet aanwezig waren maar wel hun was en stoeltjes enz buiten hadden staan, hebben we al die spullen in hun tenten neergezet zodat het droog zou blijven. Maar op de een of andere manier bleef het bij ons droog. Je kon wel de regen verderop zien vallen en het bliksemde en het donderde dat het een lieve lust was. Een uurtje later of zo was het voorbij. Zonder 1 spat! En de voorspellingen voor morgen zijn prima.

Na het avondeten even gepraat met alle kampeerders waarvan we de spullen hebben droog gezet. En daarna een lekker kopje thee.

Mien

Best een spannende dag met die donkere lucht en goed bezig geweest voor de buren gelukkig is het droog gebleven het had ook anders kunnen zijn

Alie

Nieuwe functie? Regenwacht.

Marjan

Heel lief om de spullen van de anderen veilig te stellen. Een goede buur….. etc. ☺️

Eva en wim

Weer een spectaculaire dag, meteorologisch en culinair, en met sterk sociale inslag, en dat eindigend in een kop thee, had kunnen uitmonden in een daverend campingfeest. Best groet en geniet.

Regina

Ook Nederland vallen de rivieren terug door te weinig water !!!