lambermont.reismee.nl

Het betert

Vannacht hebben we goed geslapen en Herman voelde zich vanmorgen stukken beter.
We hebben uitgeslapen, want we waren niet van plan vandaag ergens naar toe te gaan. Nu Herman zich onverwacht 'n stuk beter voelde, zijn we wel even 'n paar boodschappen gaan halen.
We hadden eergisteren 2 bakken kwark van 1 lr gekocht. Toen we later op de rekening keken bleek 1 zo' n bak 5,49 euro te kosten?. Wij vonden dit zo bizar, dat we dachten dat 't een fout van de winkel was. Dus even in 'n andere winkel kijken hoeveel 't daar kostte. Wel, daarkostte 1/2 lr 3,49 euro..... Oké. De kwark eet ik op en daarna vertik ik het nog 'n hap kwark te kopen in Italië. Wat een belachelijk bedrag. Wel zijn we erg nieuwsgierig hoe dit zo duur kan zijn. Tanneke????? Enig idee?????

Vanmiddag hebben we, 1,5 uur geslapen en daarna is Herman de auto gaan uitpakken. Kijken wat we nu precies aan etenswaren nog over hebben en even orde op zaken stellen. Wij zijn meesters in het creëeren van een puinbak mogen we wel stellen. Inmiddels is onze auto een voorbeeld voor alle loslopende chaoten.

Hoewel Herman wel heeft gegeten, smaakt de koffie en de rode wijn hem momenteel niet. Wat we morgen gaan doen is dan ook sterk afhankelijk van hoe hij zich voelt. We wilden graag naar Siena en Arezzo, maar dat zal er niet inzitten. Dat is 'n heel stuk rijden, tot daaraan toe, maar in een stad ronddrentelen is teveel. Dus moeten we volgend jaar terugkomen om die plaatsjes te zien.

Eerst maar eens een nachtje slapen.

Tanneke

Het enige wat ik je kan vertellen, dat Italië is geen zuivelland zoals Nederland. Dus vraag minder prijs kan hoger liggen. Echter dat vind ik best wel hoog, ook voor Italiaanse begrippen. De Lidl is Italië is erg goed, beter dan in Nederland. Dus ga daar eens kijken. Ook hun brood is erg lekker. Waar wij komen hebben ze ook bruin brood en bruin notenbrood. Daar doe ik een …..voor. Wat betreft gluten vrij, dat weet ik niet?‍♀️Nog even een Italiaans weetje. Wanneer de nederlander iets lekker vindt wappert hij/zij met de hand lsngs het gezicht. De Italiaan doet dit?‍♀️
Mocht je in de toekomst tips willen Wat betreft Italië dan mag je altijd contact opnemen. Ciao & bonne notte

Tanneke

Eurospin is ook een voordelig geprijsde supermarkt. Hebben wij dit jaar ontdekt op advies van een Italiaanse. Goede producten en voordelige prijzen

Eva en Wim

Dank voordit mooie nieuws en day de oude baas weer goed op de been is gekomen, in no time, dus fantastisch nieuws. Geniet hiervan, maar met enige terughoudendheidcud, dat wel he natuurlijk.beste groet en geniet.

Marieke L.

Noch de Eurospin, noch de Lidl had kwark. Dat blijkt heel erg afhankelijk te zijn van het filiaal. Ze hebben hier wel overal glutenvrije spullen uit eten gaan lukt ook af en toe. Maar dan in de duurdere gelegenheden. Dank voor de tips Tanneke.

Alie

Toch iets verkeerds gegeten bij de Italianen?
Enne. … mogelijk betalen Italianen wel stikstoftax op zuivel?
Sienna is wel een droomstad, zó mooi net die witmarmeren kathedraal. Etc.

Jeanne

Blij te horen dat Herman weer opknapt!
Groetjes uit Frankrijk??

Rita r

Herman ruimt op. Dan gaat t de goede kant op. Lieve groet. Theo en Rita.

Eva

Fijn dat het beter gaat. We hebben hier in Holland zeer intensieve melkveehouderij, veel koeien, meestal op stal etc. Daarom kunnen wij goedkoop "produceren". En, de winkels verkopen er heel veel van. Misschien is dat in Italië niet zo? Mooie dag nog!