lambermont.reismee.nl

Een rit door de bergen van Umbrië.

Vandaag hebben we de keuze gemaakt tussen een bezoek aan Siena of een rit door de bergen. Omdat het morgenmiddag waarschijnlijk gaat regenen en het fijn is wanneer je in de bergen mooi weer hebt, zijn we vandaag dus gaan toeren. En gaan we morgen heel vroeg naar Siena. De bergen zitten hier vlakbij en de rit was prachtig. We zijn tot bijna 1000 m hoog gekomen. We wilden eigenlijk nog verder, maar de weg werd dusdanig slecht (geen asfalt meer en kuilen waar water in stond, zodat je de diepte van de kuil niet kon bepalen) dat we omgekeerd zijn. Dat moesten we bovenaan toch. Het waren voor een groot deel wel heerlijk smalle weggetjes. Echt wat we gewend zijn vanuit Spanje. We kwamen ergens een schitterend verkeersbord tegen. We hebben er maar een foto van gemaakt (zie foto). En dat in Italië waar iedere automobilist zich sowieso nooit aan borden houdt. 1 van onze volgers zei al dat dat door een speciale afdeling van de ANWB moet worden behandeld.

Halverwege zijn we ergens bij een pizzeria koffie gaan drinken. En omdat het al half 1 was gevraagd of ze soms glutenvrij op de kaart hadden. En dat vroegen we niet zomaar. Het zag er binnen prachtig verzorgd uit. Tiptop. Dus dat schept verwachtingen. En ja, dat hadden ze. En ze hadden zowaar diverse mogelijkheden. We hebben gekozen voor een poke-bowl. Daar waar onze Quinta alle ins en outs van afweet. Dat waren grote bowls en hij smaakte prima. Ofschoon die van Quinta lekkerder zijn. De lokale bevolking wist het daar ook te waarderen, want na ons stroomde het daar vol. Daarna weer richting de camping gereden. Met zo nu en dan prachtige vergezichten met soms het meer erbij waar we aan staan. Onderweg spetterde het opeens heel even maar dat was gelukkig van korte duur.

Terug op de camping lekker een siësta gehouden. Daarna begon het een klein beetje te regenen, maar dat stelde weinig voor. Marieke heeft een heerlijk maaltijd bereid en nu zitten we lekker te genieten van de avondkoelte.

Mien

Gelukkig konde jullie weer genieten van al dat moois en dan nog lekker gegeten en toen jullie dutje

Rita r

Fijn dat er n dag bij is dat gewoon goed gaat en lekker gegeten. Succes. Rita en Theo.

Eva en wim

Een keurige culinaire beoordeling hetgeen ook nog buiten verwachting goed eindigde, bovendien in een adembenemende natuur; geniet van alles en met onze beste groet.