lambermont.reismee.nl

Oeps!

Vanmorgen vertrokken we tegen half 12 uit Casteglione del Lago om richting Cecina te gaan dat onder Livorno aan de kust ligt. Voor we vertrokken hebben we eerst uitgebreid koffie gedronken op het camping terras en nog even her en der een praatje gemaakt. Dat is 't leuke van een camping: je legt gemakkelijk contacten.

De rit was prachtig. Een zeer afwisselend landschap. Van hoge bergen naar golvend en lieflijk. Van overal in de bergen kleine stadjes of dorpjes naar hier en daar een huis. Her en der was het duidelijk dat er bermbranden waren geweest. Opvallend was de verscheidenheid van boomsoorten. Dat is me trouwens overal in Italië wel opgevallen. Echt een mooie rit.

Hoewel we al maanden reizen en geroutineerd zijn in het ons verplaatsen, hebben we vandaag toch 'n foutje gemaakt. We zijn vergeten (voor we gingen rijden) de caravan te inspecteren op losliggende laden en kastjes. Op de keukenbladen zitten slotjes om te voorkomen dat tijdens het rijden de laden open vliegen. Tja, 2 laden zaten niet op slot! En die vervelende ontdekking deden we na ruim 1 uur rijden tijdens een korte stop. Helaas is de middelste la flink beschadigd. In die zin dat aan de buitenkant niets te zien is, maar hij kan niet meer dicht. Hij blijft. zo'n 10 cm open staan. Herman heeft aan alle kanten gekeken en geprobeerd het probleem te tackelen, maar helaas. Gelukkig kunnen we, als we voorzichtig doen, nog wel in de badkamer komen. Er zat dus niets anders op de laden met touwtjes aan elkaar vast te binden om ze tijdens de reis in elk geval op hun plek te houden.
We hebben de caravan wat schuin gezet, zodat de la als we stilstaan vanzelf zo dicht mogelijk schuift. Gelukkig kan ik nog koken en hebben we voor de pannen een ander plekje gevonden.
Dat wordt een dure grap als hij gerepareerd wordt, maar het is niet anders. Die laatste weken doen we het er maar mee op deze manier.

De camping waar we nu zijn, Mareblu, is een mooie camping aan het strand met alles erop en eraan. We zijn net nog even naar het bijbehorende strand gelopen. Niet ons idee van leuk strand, maar wel stukken beter dat dat strandje van een paar campings geleden.

Morgen gaan we een kijkje nemen in Livorno. Nee, niet in de slasausfabriek! Het schijnt dat het centrum van Livorno best leuk is.
Het is momenteel 9 uur 's avonds en nog steeds heel erg warm en wat benauwd. We zitten te zweten naast de caravan.

Morgen weer een dag, Livorno pas op: Co&Rona zijn op pad.

Mien

Fijn dat jullie weer veilig zijn aangekomen en een mooie rit hebben gehad en een goede camping en zo te lezen gaan jullie weer veel zien

Alie

Hebben jullie een beetje op z’n Italiaans kunnen vloeken : Mama Mia, Christoffel ….
Jammer nou, die interieurschade. valt dat niet onder de verzekering?
In elk geval ben je nu weer in de buurt van Pisa om de boel weer even recht te gaan zetten, veel succes.
Isa

Eva en wim

Weer genoten van de tocht, heerlijk en onvervangbaar, en ach, dat laadje open en weer dicht tijdens het rijden heeft misschien uiteindelijk ook voordelen gebracht: efficiënt gebruik van de ruimte, zal snel wennen.