lambermont.reismee.nl

Help! De waterpomp doet 't niet...

Vandaag begon warm! Erg warm en benauwd. En, dit ter verhoging van de feestvreugde, de waterpomp deed het niet. Althans: de kranen gaven geen water. Eerst ontbijten. Het water liep ons langs onze knappe gezichtjes (dankzij de schoonheidsslaapjes van afgelopen maanden) terwijl we alleen maar NADACHTEN over wat er moest gebeuren.
Na het ontbijt boog Herman zich over die waterpomp en ik me over de huishoudelijke klusjes. De waterpomp zelf mankeerde niets. Het probleem bleek in de leiding te zitten. En toen blies Herman het hele verhaaltje uit..... Eh, hij blies de pijp door, het water deed het weer en het probleem was getackeld.

Na al deze bezigheden besloten we om niet naar Livorno te gaan. Het was zo ongelooflijk onaangenaam warm en vooral benauwd. Een bezoek aan Livorno zou ons levensvreugdegevoel niet verhogen, dus we bedachten een koelere activiteit. In de auto kruipen en de bergen ingaan. Dat was leuk. Wederom verbaasden we ons over het snel wisselende landschap. We dronken koffie ergens in 'n klein dorpje bij 'n toko die echt de duvel en zijn moer verkocht en ook 'n terrasje had. De parkeerplaats was........ door 'n heel smal straatje heel stijl 20 m omlaag en 'n haakse hoek nemen....
Na de koffie zijn we verder gereden tot we ergens bij 'n mooi plaatsje aan de buitenkant 2 bankjes zagen staan. Met een heel fraai uitzicht.
Hier hebben we een boterhammetje gegeten. Tegen kwart voor 3 waren we weer bij de caravan en zijn ons schoonheidsslaapjes gaan houden. Tegen 5 uur hebben we op het terrasje hier 'n koffietje gescoord en is Herman even gaan zwemmen.

We hebben sushi gegeten en inmiddels is 't half 10. Er is wat regen gevallen, maar onder de luifel zitten we droog. Morgen vertrekken we naar Salsomaggiore. Zo' n 250 km noordelijker. Vrijdag rijden we dan opnieuw iets van 250 km richting Feriolo di Bavena. Omdat er in Noord Italië veel regen gaat vallen die dagen, trekken we waarschijnlijk (niet zeker dus) op zondag de Italiaanse grens over, om in 1 ruk dwars door Zwitserland naar Zuid Duitsland te gaan. Daar ligt 'n mooie camping waar we fijn nog 'n dag of een 4 of 5 gaan staan voor we aan de laatste 650 km beginnen.

Maar voor nu: oogjes dicht en snaveltjes toe.

Mien

Gelukkig de waterpomp niet stuk en toch weer een mooie rit gemaakt en weer veel gezien

Alie

Goed dat er een techneut aan boord is.
En blijkbaar hebben jullie ook een laadje aan boord met levenskunst en flexibele aanpassingsvermogens. Enjoy!

Eva en wim

De titel alweer uitdagend en de ware inleiding tot een mooi verhaal. Wat een afstanden staan nog voor de boeg, maar ach, daar zijn jullie wel klaar voor. Geniet en beste groet.