lambermont.reismee.nl

A day at Camping Village Conca D’oro

Vannacht heeft het dus inderdaad conform de voorspellingen geregend. Geen wegspoelende hoosbuien maar een rustige bui. De voorspellingen voor vandaag waren eigenlijk hetzelfde: de hele dag regen. Maar om de een of andere reden lijkt het wel dat op het moment dat wij op het toneel verschijnen, de buien opeens omtrekkende bewegingen maken. Dat maken we niet alleen hier mee, maar best wel heel vaak wanneer we op vakantie zijn. De heftige regen die voor vandaag voorspeld was is over Zwitserland getrokken. En wij houden het droog.

Omdat de weersvoorspellingen voor vandaag in Lago Maggiore knudde waren, zijn wij met voorbedachte rade ongeneerd lang in bed blijven liggen. Het was 9 uur geweest toen we besloten de voorspelde natheid dapper tegemoet te treden. Maar het bleef het de rest van de dag gelukkig droog. Sterker nog, aan het eind van de dag verscheen er een voorzichtig zonnetje.

Wel was de temperatuur voor het eerst in al die maanden zo laag dat Marieke maar een spijkerbroek aantrok. Tenslotte zijn we niet meer aan kou gewend.

Na het ontbijt zijn we alle supermarkten in de buurt afgereden. Een mens moet toch wat op een voorspelde regendag. We hebben de boodschappen gedaan in de plaats Verbania. Dan kun je wel merken dat we aan het Lago Maggiore zitten (toeristisch) en het ook nog eens weekend is. Het was erg druk overal. Erg druk. Dat zijn we niet meer gewend. Zowel op de weg als in de winkels. Maar gewoon rustig doorgaan, dan kom je vanzelf op je beoogde eindpunt. We hebben bij de Lidl lekker bevroren mosselen gekocht. De Lild heeft dat in Italië in bakken staan en ook andere schaaldieren. Je kunt dan zelf de hoeveelheid meenemen die je wilt.

Terug op de camping hebben we uitgebreid koffie gedronken op het terras en daarna zijn we de mosselen gaan bakken voor de lunch die we gekocht hadden.

En aangezien Marieke het voor elkaar kreeg haar schone spijkerbroek met pesto te verfraaien, hebben we zelfs nog een was gedraaid. Broek gered, Marieke blij en....... nog steeds droog. Na deze heerlijke lunch was het alweer siësta-tijd.

Herman heeft de dames van de receptie verteld over onze reisblog. Dat kwam toevallig zo ter sprake bij het afrekenen. De dames waren zeer enthousiast en wilden dolgraag ook de link hebben. Natuurlijk mogen ze dat en voor de historische vastlegging van onze belevenissen hebben we ook een foto toegevoegd van beide dames met Herman in het midden. Vandaar ook de titel van deze dag.

Morgen gaan we door de Gotthard-tunnel. Nu schijnen meer mensen dat plan te hebben, dus we zullen bijtijds vertrekken. Het zal toch wel file-rijden worden maar het is niet anders. Morgenavond zitten we in Duitsland.

Eva en Wim

Wat een aaokkiekele beschrijving van alle ervaringen, waarbij de meteo aspecten niet beperkt blijven, overigens altijd een bron van het gebruikelijke giswerk. Goede.reis door de tunnel en welkom in de heimat.

Alie

Breng wat van die regen mee naar Bemmel.
Het is hier nogal droogjes.