lambermont.reismee.nl

De vierdaagse training.

Vandaag stond in het teken van de lichaamsbeweging. Dat hebben we de laatste 3,5 maand veel te weinig gehad, dus we voelen ons reuze sportief.
Na het ontbijt ging Herman de toiletcasette wegbrengen. Dat leegpunt is zo 'n 100 m vanaf onze caravan. Echter, de schoonmaakkast-voor-je-plee was kapot! Helaas, het zijn hier geen toiletten waar je die cassettes in leegt, maar 'n soort van electrische schoonmaakkasten. De andere plek lag aan de andere kant van de camping bleek.... Dat was 900 'm lopen vanaf de caravan en Herman kon meteen rechtsomkeert maken, want er moesten 2 eurootjes in dat apparaat gestopt worden.... Ofwel: hij had 1,8 km voor Jan Doedel gelopen en mocht nog 'n keer diezelfde gang maken. Nadat we in vloeiend en puur Hollandse bewoordingen onze onvebloemde mening tegen elkaar hadden gegeven hierover, liep ik met hem mee naar die pleereiniger. Daarnaast stond de wasmachine en ik wilde 2 wassen draaien. Lang verhaal kort: we hebben 7,2 km gelopen vandaag om de plee te legen, het beddengoed en de handdoeken te wassen en de boel in de droger te doen. Ik moet bekennen: de neiging om onszelf gewoon te laten vervuilen en de struiken als toilet te gebruiken is in mijn hoofd opgekomen.
Deze actie heeft ons dus de hele ochtend gekost, en om 2 uur vanmiddag was alles pas klaar. We zijn toen maar een paar uur gaan slapen.

Na ons schoonheidsslaapje zijn we op jacht gegaan naar 'n Lidl. We zitten hier in Beieren en wij zijn grote liefhebbers van Beieren en van de Eifel. Mooie dorpjes hier, overal bloembakken, mooie tuintjes, stille wegen en een prachtige natuur.

We hebben vanavond met "het bakkertje" gegeten. Een gourmetplaatje met vis en groenten erop. Lekker relaxed.
Het plan voor morgen is een bezoek aan Freiburg brengen. Daar wilde ik al lang een keer naar toe en morgen gaat dat dus gebeuren. Dat betekent dus vroeg opstaan, want voor we vertrekken moeten we eerst weer de 4 daagse lopen om de plee te legen, en in de wachtrij te gaan staan daar, want er blijken veel "leeglopers" te staan voor dat apparaat 'smorgens.

Mien

Wat een gedoe om de plee te leege maar het is gelukt en gelopen jullie waren wel aan een dutje toe sterkte morgen

Alie

Wat een gedoe in Beieren,
zit nou niet te meieren,
je woont dus blijkbaar heel royaal
Wat een gedoe nu allemaal.

Eva en wim

Wat goed goed om het noodzakelijk kwaad in een positief daglicht te zetten; mooi sportieve bezigheden. Beste groet en geniet.

Rita R

Wat n verhaal zeg. Heb smakelijk gelachen. Wel weer fijn dat jullie meteen in conditie komen. Liefs Rita.