lambermont.reismee.nl

Freiburg

Vanmorgen viel hier regen.....wat geweldig, de natuur zit er om te springen. Wij iets minder, maar van regen wordt je nat en verder niets. Dus: geen gezeur, wij gaan naar Freiburg. Jasjes mee, pluutjes mee en..... Toen hield de regen op.

Wat een verschil met Italië of Spanje als je op de Duitse wegen rijdt of een parkeergarage in moet. Vlakbij het oude centrum hadden we een mooie parkeergarage en we liepenzode stad in. Aangenaam temperatuurtje daar. Reeds na 400 ’m zag ik een wolwinkeltje waar ik echt even naar binnen wilde. Ik heb meteen voor mezelf 3 knotten gekocht. Prachtige wol. Even terug naar de auto om niet de hele ochtend met wol rond te moeten draven.
En toen eerst 'n cappuccinoscoren. Niet echt warm en 5 euro per kopje..... Daarna de Dom ingelopen om die van binnen te bekijken. Duitse soberheid. Maar prachtige glas in lood ramen en een entree die mij meteen deed zwijgen. Zeer fraai. We hebben ook de klokken horen luiden, wisten waar de klepel hing en waren dus niet naar boven gegaan.

Na de Dom zijn we domweg rond gaan dwalen. Eerst over de markt die er was. We kochten een stuk verse nougat!!!! Die plak, ik had aangewezen hoe dik hij moest zijn, bleek 5 ons, te wegen. 30,00 euro voor 'n plak nougat. Maar..... Zoooooo lekker, dit heb ik nog nooit zo gegeten en het is de prijs waard. Daarna de stad in en her en der mooie gebouwen gezien, leuke winkels gezien en een paar lekkere koffietjes gescoord op 'n terrasje waar de koffie goedkoper en ook echt warm was.

Ergens in de stad zat 'n mooie stenenwinkel en we liepen even binnen. Daar zagen we zilveren hangoorbellen met 'n zoetwaterpareltje erin. Die kochten we, mooi bij mijn parelketting. We wandelden verder.
En toen liepen we langs 'n juwelier waar Herman 'n prachtige bloedkoralenketting in de etalage zag. Of ik die mooi vond? Jazeker! Wij naar binnen. Om kort te zijn:alvast voor mijn komende verjaardag kreeg ik deze prachtige ketting met bijbehorende oorbellen van Herman. Ja, ik hou van mooie sieraden en dit is ook 'n mooie herinnering aan deze reis.
Na deze aankoop zijn we richting caravan gegaan. Ik was inmiddels ontzettend moe.

Na ons middagdutje zijn we onze sportieve prestatie van vandaag gaan leveren: de plee legen.

Inmiddels hebben we gegeten en gedouchten zitten we onder de luifel. Morgen willen we een slot hier in de omgeving bezoeken.

Reacties

Reacties

Mien

Was weer leuk uitje wat gezien en wat moois gekocht nou nog jarig worden

Marie-Pauline

Morgen de Feldberg op om te wandelen. De favoriete plek voor ons gezin. zeker 2x per jaar naar toe geweest met de kids om te wandelen,zowel zomer als winterl Een absolute aanrader

Eva en wim

Wat een mooie belevenis ook die van klimatologische ervaringen. En dan dat genieten van alle bijzondere gebouwen, en natuurlijk de winkeltjes. Tja en dan de bekende zwakheden, resulterend in prachtige juwelen, kan niet beter eindigen zo'n dag. Beste groet en geniet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!