lambermont.reismee.nl

De Schauinslandbahn

De dag begon stralend. En de weerberichten gaven aan dat dit de komende uren zo zou blijven. Waarom dan een slot bezoeken en binnen rondlopen? Herman had een beter idee. Zullen we met een kabelbaan een berg op gaan, ik weet er een. Goed plan. En zo kwamen we na een klein uurtje rijden bij de Schauinslandbahn aan. We stegen in 20 minuten tot 1200 m. Een adembenemend mooi uitzicht met in de verte Freiburg en ook de Vogezen in Frankrijk.

Eerst een cappuccinootje scoren. Op het terras hadden we een tafeltje aan de balustrade. Zittend konden we van onze koffie genieten en de wijde omtrek verkennen. Ik trok wel 'n dekentje over mijn benen, want hoewel 't mooi weer was, was 't niet warmer dan 14 graden daarboven.

Na, de koffie zijn we aan de wandel gegaan. Er was namelijk nog een hoger punt (1277 'm) . Dat was geen ingewikkelde en stijle wandeling, het was zonder bergschoenen prima te doen.
Onderweg hebben we onze boterhammetjes opgegeten en op 't bankje naast ons zat een oude dame met een jonge vrouw. De oude dame leek in alle opzichten op Alie, onze vriendin. Ze had bergschoenen aan, spijkerbroek, stok, en daar ging ze. Geweldig is dat. Oudere mensen die gewoon op hun eigen tempo meedoen.
Boven aangekomen hebben we lekker 'n tijdje op een bankje in de zon zitten genieten van het uitzicht.
Los van elkaar kwamen we tot de conclusie dat we onze wandelvakanties in de Eifel, het lopen in de natuur, best gemist hebben.

Uiteindelijk besloten we dat 't mooi geweest was, ik was hard aan een paar uurtjes rust toe. Terug naar de kabelbaan dus.
We deelden een cabine met een reuze enthousiaste vrouw van onze leeftijd. Ze was van Zuid Afrikaanse oorsprong maar woonde al 40 jaar in Duitsland. Ze vertelde over haar wandeltocht door Cornwall die ze in haar eentje had gemaakt. Hoe mooi 't was. En ook hoe ze er tegenaan botste dat haar vriendenkring toch steeds meer mensen kreeg die enkel maar problemen zag overal. Daar had ze nog helemaal geen zin in. Ze wilde leven. Kortom, weer een hele leuke ontmoeting.

Na thuiskomst een tijd gerust, geborreld, gegeten,was in de machine gedaan en zometeen 'n lekker kopje thee en goed boek. Dan komen we de avond prima door.

Wel horen we steeds 'n heel vreemd geluid boven ons hoofd. We voelen ook nattigheid.... Oeps, het hoost hier. We hebben gewoon weer heel veel mazzel gehad met 't weer vandaag. Wellicht morgen 'n bezoek aan het slot. Even afwachten wat het weer gaat doen.

Eva en wim

Buitengewoon goed gelukte invulling van de dag en veel genoten van de prachtige natuur, heerlijke ervaring, alweer. Krachtig gedaan.

Mien

Wat een.mooie dag hebben jullie weer gehad en mooi weer en dat uitzicht wat jullie hadden op naar morgen

Alie

Stoere lieden: zevenenzeventig meter geklommen! Zelfs zonder bergschoenen : kijk is aan , dapper gedaan.